برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۴ کد : ۱۵۴۶۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۴۵
آغاز فرایند انتخابات شورای صنفی دانشجویان در سال تحصیلی جاری آغاز شد.
برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند ، دکتر خزیمه‌نژاد مدیر دانشجویی دانشگاه با اعلام این خبر افزود؛ با توجه به موضوع از سرگیری آموزش حضوری و حضور تدریجی دانشجویان در محیط دانشگاه و سراهای دانشجویی، برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در سال تحصیلی جاری در دستور کار حوزه دانشجویی قرار گرفت.
رئیس کمیته اجرایی انتخابات افزود؛ پس از حدود 2 سال تعطیلی خوابگاه‌ها و غذاخوری‌های دانشگاه به‌دلیل بیماری کرونا، ماموریت و رسالت شورای جدید بسیار مهم، کلیدی و موثر خواهد بود. ایجاد بستری مناسب برای تقویت زمینه‌های مشارکت، همفکری، تصمیم‌سازی، همکاری دانشجویان در امور صنفی و افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به حقوق و تکالیف دانشگاهی که از گذشته اهمیت داشته در شرایط حاضر از اهمیت مضاعفی برخوردار خواهد بود و انشالله با مشارکت حداکثری دانشجویان و انتخاب شورایی توانمند و فعال، این مهم اتفاق بیفتد.
دانشجویان عزیز در حوزه‌های مختلف از جمله شورای صنفی و دیگر شوراها و انجمن‌های علمی نشان داده‌اند که می‌توانند در پیشبرد اهداف و ارتقای جایگاه دانشگاه به کمک مسئولین دانشگاه بیایند و البته ما نیز این وظیفه را داریم که شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که هم روحیه همدلی، خودباوری و انجام کار گروهی و مشارکت در امور دانشگاه در بین دانشجویان تقویت شود و هم فرصت را برای مهارت‌افزایی و تجربه‌اندوزی دانشجویان ایجاد کنیم. ضمن اینکه در این بین از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان در راستای بهبود ارائه خدمات دانشجویی نیز به نحو مطلوبی بهره ببریم.
انتخابات شورای صنفی در سال تحصیلی جاری تماماً الکترونیکی و از طریق سامانه پویا انجام خواهد شد. کلیه فرآیندها اعم از ثبت‌نام کاندیداها، بررسی و احراز صلاحیت کاندیداها، برگزاری انتخابات و اعلام نتایج از طریق گزینه  "انتخابات شورای صنفی" که در ذیل بخش "امور دانشجویی" در سامانه پویا قرار گرفته است؛ انجام خواهد شد.
ایشان اظهار امیدواری کرد که با کمک شورای صنفی که نماینده دانشجویان بوده و توسط خود آنها انتخاب می‌شوند؛ بتوانیم در بهبود امور صنفی دانشجویان و ایجاد محیطی امن و آرام برای زندگی و تحصیل دانشجویان گام‌های موثری برداریم.

آخرین ویرایش۲۵ آبان ۱۴۰۰