جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌‌های غیردولتی استان خراسان جنوبی

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۳ کد : ۲۲۳۹۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۷۰
جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌‌های غیردولتی استان خراسان جنوبی با حضور اعضاء در محل سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌‌های غیردولتی استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در  این جلسه، دکتر سیّدمرتضی موسوی معاون دانشجویی دانشگاه  پس از خوش‌آمدگویی به اعضاء و عرض تسلیت به مناسبت سومین سالگرد درگذشت سردار سلیمانی، گزارشی از وضعیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه بیرجند ارائه کرد. 
وی تأکید کرد: در بحث خوابگاه متأهلی دچار مشکل هستیم و ضمن پیگیری مسئله از وزارت عتف، همکاری خوابگاه‌داران غیردولتی می‌تواند در حل مسئله راهگشا باشد؛ سپس مصوبات قبلی شورا مرور شد و گزارشی از بازدیدی که از مجموعه خوابگاه‌های غیردولتی عفت و یاس انجام شده بود ارائه گردید.
در ادامه سایر اعضاء پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات عدم وجود ظرفیت خوابگاهی کافی در استان به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ دکتر لعل خضری مدیر دانشجویی دانشگاه بزرگمهر قائنات عدم وجود ظرفیت خوابگاهی برای پسران را از مشکلات جدی این دانشگاه برشمرد، همچنین آهنی معاون دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای پسران بیان کرد که مشکل کمبود ظرفیت خوابگاهی پذیرش پسران و دختران در واحد بیرجند باعث انصراف تعدادی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده‌است و پیش‌بینی می‌شود حدود 200 متقاضی نیز برای نیمسال آینده داشته باشیم. در ادامه دکتر ایزدخواه معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با تشریح مشکلات ابتدای ترم این دانشگاه در پذیرش دانشجوی خوابگاهی، ابراز داشت فعلأ با هماهنگی به عمل آمده تا انتهای ترم تحصیلی مشکلی در اسکان دانشجویان ندارند، اما این دانشگاه با بحران جدّی کمبود ظرفیت پذیرش خوابگاهی روبروست و در سال آینده نیاز به پیگیری و چاره‌جویی است. زال حسینی معاون اداری و مالی دانشکده فنی فردوس نیز اعلام کرد: در اسکان دانشجویان خوابگاهی مشکلی نداشتند و به برخی مشکلات در خوابگاه پیراپزشکی اشاره کرد، پس از تذکّرات سرهنگ اسدالهی نماینده نظارت بر اماکن عمومی استان، جمالی و سعادتی به بیان دغدغه‌های خود به عنوان خوابگاه‌داران غیردولتی سطح شهرستان پرداختند.

آخرین ویرایش۱۸ دی ۱۴۰۱