در مصاحبه با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مطرح شد؛

تحقق اعطای اعتبار آموزشی اعضای هیأت علمی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۴۸۱۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۸۵۹
اعتبار آموزشی اعضای هیأت علمی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند محقق شد.
تحقق اعطای اعتبار آموزشی اعضای هیأت علمی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اعلام خبر تحقق اعطای اعتبار آموزشی اعضای هیأت علمی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند، گفت: یکی از رکن‌های اصلی ارتقای علمی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزشی و استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی است. به همین منظور و در راستای حرکت به سمت تحقق سند چشم‌انداز دانشگاه و برای تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد در حل مسائل جامعه و ارتقاء کیفیت آموزش‌های دانشگاهی و بر اساس حمایت از مجموعه فعالیت‌های اعضاء هیأت‌علمی که منجر به ارتقاء کیفیت  فعالیت‌های آموزشی، افزایش توان اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان در دانشگاه بیرجند می‌شود،اعتبار آموزشی (آموزه) در سال جاری برای اولین بار پس از تصویب در هیأت امنای دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی (در سال 1399) اجرایی شد. براساس شیوه نامه فعالیت‌های کیفیت بخش آموزشی دانشگاه بیرجند، اعضای هیأت علمی که فعالیت‌های موثری در چهار بخش کمیت آموزشی، آموزش پژوهی،  فرهنگی و اخلاق حرفه‌ای و شاگردپروری و دانشگاه تمدن ساز اسلامی داشته باشند به میزان فعالیت انجام شده از حمایت آموزه برخوردار خواهند شد. تمام مراحل ثبت فعالیت‌ها و امتیازدهی و گزارش گیری اعتبار آموزشی بصورت برخط در سامانه پویا انجام می‌شود . مبلغ اختصاص یافته به آموزه در قالب 50 درصد اولیه حق التحقیق یا حق التشویق فعالیت‌های کیفیت بخش آموزشی به حساب اعضای هیات علمی مشمول واریز شد و 50 درصد باقیمانده می‌تواند به حساب دستیاران آموزشی استاد یا در قبال ارائه فاکتور خرید تجهیزات کیفیت بخشی آموزشی یا مواد مصرفی آموزشی پرداخت شود.  وی با تقدیر از دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند که علی رغم محدودیت های مالی نگاه مثبتی به فعالیت‌های کیفی حوزه آموزشی دانشگاه دارد، از حوزه اداری و مالی، برنامه و بودجه و اعضای هیأت رئیسه که در فرآیند اجرایی سازی اعتبار آموزشی حامی حوزه آموزش دانشگاه و اعضای محترم هیأت علمی بودند نیز قدردانی به عمل آورد.
همچنین در ادامه معاون  آموزشی دانشگاه از مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی و همکاران ارجمند خانم‌ها ماسنانی، اخلاقی و بیجاری که در ایجاد، به روزرسانی سامانه و اجرای دقیق آیین نامه نهایت همکاری را داشتند قدردانی کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همیاری و همدلی اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه و با برنامه ریزی مناسب، شاهد افزایش کیفیت آموزش، افزایش توان اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاه و ارتقای جایگاه دانشگاه بیرجند، نگین آموز ش عالی شرق کشور باشیم.

آخرین ویرایش۲۱ مرداد ۱۴۰۲