برگزاری نشست صمیمی معاونین آموزشی و دانشجویی دانشگاه برای حضوری شدن کلاس‌ها

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۶۸۷۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۶۹۷
نشست صمیمی با حضور دکتر محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر سید مرتضی موسوی، معاون دانشجویی با دانشجویان دانشگاه امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ بصورت غیر حضوری برگزار شد.
برگزاری نشست صمیمی معاونین آموزشی و دانشجویی دانشگاه برای حضوری شدن کلاس‌ها

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست صمیمی ما بین معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاون دانشجویی دانشگاه  با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با دانشجویان در بستر سامانه آموزش مجازی و اینستاگرام برگزار شد.
در این نشست به سؤالات مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی، شورای صنفی که بصورت حضوری در سالن رسانه دانشگاه حضور داشتند پاسخ داده شد. همچنین از سوی معاونت‌های حاضر در  نشست به سؤالات و درخواست‌ها و انتقادات و پیشنهادات دانشجویان درخصوص حضوری شدن کلاس‌ها پاسخگویی شد.
 دکتر آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: برای حفظ کیفیت آموزشی، کلاسها بصورت حضوری برگزار خواهند شد و کلاسهای مجازی نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است، تقاضا دارم از دانشجویان در درون هر درس و واحدی نهایت استفاده را از کیفیت داشته باشند تا جامعه بدنبال خرید این آموزه‌ها باشد. وی مطالبه گری دانشجویان را اولین موتور محرکه دانشگاه دانست و افزود: امتحانات پایان ترم برای تمامی دانشجویان بصورت حضوری خواهد بود و با دغدغه حفظ سلامتی برای حضور دانشجویان کارشناسی در کلاس‌های درس پس از عید نوروز تصمیم گیری خواهیم نمود.  ایشان در پاسخ به سوالی که چگونه می شود امتحانات حضوری و دروس مجازی باشد با ذکر مثالی گفت: نمونه بارز دانشگاه پیام نور است که از ابتدای تأسیس دروس بصورت غیرحضوری ارائه می‌شد و در پایان امتحانات بصورت حضوری برگزار می‌شود، در حال حاضر باتوجه به شرایط پیش آمده  برآنیم تا برای دانشجویان کارشناسی نیز کلاس‌هایی بصورت فشرده برگزار شود تا تجربه کلاسهای حضوری را داشته باشند. دکتر آیتی به مصوبات ستاد کرونا و بخشنامه وزارت کشور برای حضوری شدن کلاسهای دانشگاه اشاره کرد و افزود: باید با تلاش مضاعف و همراهی تمامی بدنه دانشگاه و دانشجویان بصورت سریع و البته گام به گام به نتایج مطلوب آموزشی دست یابیم. زمان امتحانات را با اجازه وزارت توانستیم توزیع کنیم و دروس عملی را بصورت فشرده برگزار نماییم تا دانشجویان بتوانند با تعداد کمتری در کلاسها و خوابگاه ها حضور یابند.  
دکتر موسوی معاون دانشجویی دانشگاه با توجه به شرایط پیش آمده در تمامی دنیا و  اقدامات انجام شده در دانشگاه برای رفع نواقص گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از اولین دانشگاه های کشور است که  از ابتدای شیوع کرونا نسبت به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی اقدام کرد. وی به اقدامات صورت گرفته برای رفع نگرانی دانشجویان در مبحث خوابگاه‌ها و  سلف و تغذیه دانشجویان ادامه داد: با همراهی دانشجویان امیدواریم به بهترین نتایج برسیم.
معاون دانشجویی دانشگاه اختصاص خوابگاه برای قرنطینه دانشجویان مشکوک به کرونا را اعلام کرد و تأکید کرد:  با توجه به شرایط و امکانات موجود بهترین تصمیمات با همفکری برای دانشجویان اخذ خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۰ بهمن ۱۴۰۰