به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۴۳۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۳۱
گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور به همت روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند و با همکاری روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور با حضور دکتر لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند، مقامی مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سارا رستمیان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی و لیلی زرین‌کفش رئیس اداره تشریفات و دبیر شورای شورای هماهنگی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

سرپرست دانشگاه بیرجند: روابط عمومی یکی از ارکان مهم  و مؤثر و چشم بینای هر سازمان و نهادی است
دکتر لامعی با خیرمقدم به مدیران روابط عمومی حاضر در این گردهمایی و اعلام تاریخچه‌ای از دانشگاه بیرجند و استان خراسان جنوبی گفت: یکی از ارکان مهم  و مؤثر در هر سازمان و نهادی روابط عمومی است چرا که بعنوان حلقه‌ی ارتباطی اجزای متشکله آن واحد را انسجام بخشیده و آنها را در مسیر اهداف معین راهبری و رصد می‌کند و در واقع چشم بینای آن سازمان در تمشیت امور است. سرپرست دانشگاه بیرجند اعلام کرد: روابط عمومی دانشگاه بیرجند با توجه به رسالت خویش همواره سعی نموده در اجرای صحیح برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌ها نقش خود را در بازتاب تلاش دانشگاه در راه تعالی علم، اندیشه و خدمت به آینده کشور و و بواقع زبان گویای فعالیت‌هایی مسولان خدوم و پر تلاش دانشگاه بطرز بایسته‌ای به انجام رساند.
دکتر لامعی بیان داشت: برخی در تعریف انسان می‌گویند: "انسان رابطه است"، نخستین بار کارل دوویچ در کتاب “اعصاب حکومت “، فضای ارتباطی سازمان و جامعه را تشریح کرد. کارکردهای نهاد روابط عمومی در دانشگاه را از منظر اجتماعی‌ و حقوقی، می‌توان ذیل عناوین زیر تعریف و طبقه بندی نمود: اعتبار بخشی، ارتقای سازمانی، فرهنگ سازی، پویش برون سازمانی، برهم کنش، هم‌افزا، پایش روندهای چهارگانه‌ی پذیرش، گزینش، گریز و ستیز. روابط عمومی از طریق گسترش پایگاه اجتماعی دانشگاه، فرگشت مسایل و بحران‌های جامعه را پیوسته پایش، بازتعریف، بازنگری و پژوهش می‌نماید. وی در بخش دیگری از سخنانش روابط عمومی را سامانه‌ی سامان تعامل دانشگاه و مردم، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی به شمار آورد و ادامه داد: سامان دهی رفتارها، خواسته‌ها، انتظارات و دریافت بازخوردها، پیشنهادهایی در باره تصحیح و تکمیل و تعدیل سیاست گذاریها در سامانه روابط عمومی تحقق پیدا می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی پل ارتباط دانشگاه با جهان در بعد بین المللی( فراملی ) و از سوی دیگر با جامعه در بعد ملی است اذعان کرد: روابط عمومی می‌تواند بازتوزیع فرآیند نوآوری‌های دانش و فناوری برآمده از فرآیندهای آموزش و پژوهش بخش‌های گوناگون دانشگاه را به عهده گیرد. پر واضح است که در عصر انقلاب صنعتی چهارم در پرتو هوش مصنوعی، روابط عمومیِ الکترونیک در عصر دیجیتال ، خاستگاهِ فردی، سازمانی را بهبود می‌بخشد. وی گفت: ضرورت حضور در عرصه رقابت جهانی سامانه‌ای را ایجاب می‌کند که بتواند  دانشگاه را با روند شتابان توسعه و جهان شبکه‌ ای و دگردیسی‌های ژرف هماهنگ سازد و فرصت یاب و فرصت ساز گردد.
دکتر سامان فرزین دبیر شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور ضمن خیرمقدم به حاضران در این گردهمایی سخنانی پیرامون مسائل روابط عمومی ها پرداخت.
در ادامه این گردهمایی مقامی مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر راه اندازی شورای هماهنگی خبرگزاری‌ها در استان ها و استفاده از نشریات دانشجویی گفت: در عصر جدید حکمرانی انقلاب اسلامی و جایگاه ویژه انقلاب اسلامی بویژه در حوزه وزارت علوم به مسأله روابط عمومی در تراز انقلاب برمی‌خوریم. وی به حضور دانشجویان بین المللی از کشور افغانستان در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: کارکردها و گفتمان انقلاب اسلامی در برنامه های فرهنگی، سیاسی و علم و فناوری موفق بوده است. در ادامه این مراسم مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه روابط عمومی ارائه کردند.

برگزاری کارگاه آموزشی
سارا رستمیان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدرس کارگاه آموزشی این گردهمایی بود. وی در این کارگاه به مباحث خبر نویسی و چگونگی انتشار اخبار در سایت وزارت متبوع پرداخت. 
دومین کارگاه آموزشی ویژه مدیران منطقه 9 بعدازظهر روز سه‌شنبه در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه 9 کشور سه‌شنبه و چهارشنبه 21 و 22 تیرماه 1401 در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۲۱ تیر ۱۴۰۱