آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۹۶۵۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۹۹۶
سرپرست دانشگاه بیرجند طی ابلاغی دکتر جواد زراعتکارمقدم؛ عضو هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی برق دانشکده فنی فردوس را به سمت سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی منصوب کرد.
آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین تکریم دکتر سامان فرزین؛ مدیر سابق روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و معارفه دکتر جواد زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه روز شنبه 22 مرداد 1401 با حضور سرپرست دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران حوزه ریاست در سالن شکوه شرق دانشگاه برگزار شد. در این مراسم دکتر احمد لامعی‌گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند با تسلیت ایام حزن الله و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود: مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و گروه همکاری‌های علمی بین المللی دو حوزه مهم دانشگاه هستند؛ حوزه روابط عمومی به مثابه چشم و گوش دستگاه و عامل انسجام و هماهنگ کننده بخش‌های دانشگاه و خارج دانشگاه است. وی با قدردانی از خدمات و زحمات دکتر فرزین در طول دوره مدیریتی گفت: دکتر فرزین جوانی باانگیزه و بانشاط است که در دوره ایشان تحولاتی در سیمای دانشگاه، سایت دانشگاه و تعاملات با خارج دانشگاه انجام شد. دکتر لامعی با قدردانی از دکتر زراعتکارمقدم بابت قبول این زحمت، گفت: ایشان هر سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه طی کرده‌اند و ضمن آشنایی با دانشگاه بیرجند، درعرصه‌های فرهنگی، رسانه و فضای مجازی از فعالان استان هستند.
در ادامه دکتر سامان فرزین؛ مدیر سابق روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه گفت: وظیفه مدیر روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی به مدیران دانشگاه است. وی با اشاره به تلاش‌های مهندس مشاوری نیا در یازده سال مدیریت ایشان در روابط عمومی، گفت: تقویت نیروی انسانی در این مدیریت با تزریق سه کارشناس به بدنه این مجموعه صورت گرفت و ایجاد تعلق سازمانی با ایجاد المان‌ها، تهیه سرود دانشگاه و انعکاس دستاوردهای علمی، پژوهشی و آموزشی اساتید محترم دانشگاه انجام شد. دکتر فرزین اعلام کرد: در این مدت شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی دانشگاه در 10 مجموعه برای اطلاع مخاطبان از اخبار دانشگاه راه‌اندازی شد. وی زیباسازی محیط دانشگاه با اجرای نورپردازی ساختمان‌ها و یکپارچه سازی تابلوهای اعلانات و بروزرسانی و تغییر سایت دانشگاه و اعلام اخبار بصورت لحظه‌ای و حضور مداوم در فضای مجازی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
وی انتشار 42 شماره از ماهنامه الکترونیکی و عضویت در کمیته‌ها و ستادها، کسب رتبه دوم کشور در بین 153 دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم و کسب رتبه اول در بخش اطلاع رسانی ستاد کرونا، دریافت عنوان مدیر برتر روابط عمومی دانشگاه‌های کشور در بین 10 مدیر برتر معرفی شده از سوی وزارت علوم و دبیری روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور را بخش دیگری از افتخارات کسب شده در این مدیریت دانست. وی با قدردانی از زحمات تمامی کارشناسان این مجموعه، برای دکتر زراعتکارمقدم در این سمت آرزوی موفقیت کرد.
دکتر زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند با اشاره به آیه 51 سوره توبه« قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (بگو: هرگز جز آنچه خدا برای ما خواسته به ما نخواهد رسید، اوست مولای ما، و البته اهل ایمان در هر حال باید بر خدا توکل کنند. )» گفت: ضمن تقدیر از اعتماد دکتر لامعی به عنوان عضوی از جامعه دانشگاه به جهت عمل به توصیه مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: " امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه قدردانی و قدرشناسی از مسئولان انقلابی وظیفه سنگینی است" از اقدامات و خدمات شایان تقدیر دکتر لامعی کمال تشکر را ابراز می‌دارم.
وی نگاه خود به حوزه روابط عمومی را نگاه روایتگری توأم با تبیین دانست و گفت: کشور ما پیروز در همه عرصه‌ها است و متأسفانه به دلیل عدم روایت درست و عدم تبیین صحیح مسائل وارونه جلوه داده می‌شود و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و امید کاهش می‌یابد. مقام معظم رهبری بحث جنگ روایتها و جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب قطعی و فوری نام می‌برند و ما سعی خواهیم کرد در بدنه دانشگاه با روایتگری توأم با گفتمان و تبیین این پیروزی‌ها را به بدنه جامعه دانشگاه بیرجند منتقل کنیم و باعث تقویت روحیه خودباوری و امید باشیم. دکتر زراعتکارمقدم با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) را به عنوان الگو قرار خواهیم داد همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت زینب(س) را رسانه واقعی یاد می‌کنند، گفت: روایتگری توأم با تبیین حضرت زینب(س) باعث شد کربلا و اسلام زنده بماند. سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه اذعان کرد: در مبحث روایتگری اصول معرفت و بصیرت و جوانب اخلاق را رعایت خواهیم کرد. روابط عمومی مغز متفکر، چشم بینا و گوش شنوا و بازوی دانشگاه است که از طریق انعکاس دستاوردها و موفقیت‌ها و ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌تواند نقش مؤثری در تصمیم گیری مدیران ایفا نماید. نگاه ما راهبردی و بلند مدت است و به امور روزمره اکتفا نخواهیم کرد و برنامه محوری اصل اساسی در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه خواهد بود. وی با برشمردن پنج اولویت اصلی وزارت در سال جاری شامل؛ دست یافتن به مرجعیت علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری‌های فرهنگی، شاگرد فناور و نوآور پروری و تولید ثروت از دانش گفت: با سرلوحه قراردادن این اصول در حوزه روابط عمومی نقش خود را به بهترین شکل ایفا خواهیم کرد. همچنین از تمام ظرفیت‌های دانشگاه بخصوص دانشجویان استفاده خواهیم کرد و دوره‌های توانمندسازی برای دانشجویان و کارشناسان برگزار خواهد شد. وی در پایان سخنانش درخواست کرد: همه واحدها برنامه‌های خود را بصورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه با پیوست رسانه‌ای در اختیار روابط عمومی قرار دهند.
دکتر حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با قدردانی از همکاری دکتر فرزین در ستاد جذب دانشجویان و همکاری با حوزه آموزشی به افزوده شدن سه رشته کارشناسی جدید به ظرفیت دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: در طی چند سال اخیر برای اولین بار و بصورت همزمان در دفترچه انتخاب رشته سال جاری سه رشته کارشناسی جدید "مهندسی شهرسازی، مشاوره و مدیریت آموزش سازمانی" به دانشگاه بیرجند اضافه شد. وی اطلاع رسانی خلاقانه، به موقع و صادقانه و معرفی دانشگاه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی و اعلام دستاوردهای دانشگاه و حضور در مناسبت‌ها و اثرگذاری را از وظایف مدیریت روابط عمومی برشمرد.
شایان ذکر است؛ در ابلاغ انتصاب دکتر جواد زراعتکارمقدم آمده است؛ نظر به مراتب تعهـد، تجـارب و شایسـتگی‌های علمی و اجرایی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ و با حفظ سـمت آموزشـی و پژوهشی، به عنـوا ن سرپرست مدیریت روابط عمـومی و اطلاع‌رسانی منصـوب می‌شویـد. امیـد است بـا اتکـال به خـداوند سـبحـان و بهره‌گیری از مشـارکت و همفکری همکـاران دانشــگاهی در راسـتای تحقق اهداف و مأموریت‌های محوله (از جملـه: طراحی و نظارت بر اجرای فعالیت‌های ارتبـاطی و تبلیغی کلان دانشـگاه، انجـام مطالعات افکارسنجی درخصوص برنـامه‌هـا و فعالیت‌های دانشـگاه، برقراری ارتباط با سایر مؤسسات و ارگان‌های دولتی بمنظور هماهنگی و تنظیم برنامه‌های ملاقات‌ها و کنفرانس‌ها و سمینارها در چارچوب اهـداف دانشـگاه، مدیریت محتوای پایگاه‌های اطلاع‌رسـانی دانشـگاه و به روز نمودن اطلاعات در سایت اینترنتی دانشـگاه، نظـارت برجمع آوری آمـار و مسـتندات مربوط به فعالیت‌ها و پیشـرفت‌های دانشـگاه، ارتباط مسـتمر با جرایـد و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی، و تنظیم و پیشـنهاد برنامه و بودجه سالانه حوزه تحت مـدیریت ) موفق و مؤید باشید.

آخرین ویرایش۲۳ مرداد ۱۴۰۱