آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه و برگزیده دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۸۶۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۷۸
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه و برگزیده دانشگاه بیرجند با حضور کارمندان، اعضای هیأت رئیسه و شورای دانشگاه بعدازظهر سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ در تالار ولایت دانشگاه برگزار شد.
آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه و برگزیده دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم دکتر احمد لامعی‌گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند با تبریک و تهنیت فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند، یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت، شهید رجایی، رئیس جمهور مکتبی و مردمی و شهید باهنر که از متفکرین و تئورسین‌های انقلاب اسلامی در کنار شهید بهشتی و شهید مطهری بوده اند را گرامیداشت و گفت: این شهیدان والامقام 20 سال در کنار هم بودند و با هم آشنایی داشتند و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) خواست الهی این بود که هر دو با هم عروج نمایند. وی با اشاره به گذشته دانشگاه و اینکه که ایده دانشگاه در سال 1345 رقم خورد و یک دهه بعد در سال 1354 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، مؤسسه آموزش عالی بیرجند شکل گرفت، افزود: پروفسور گنجی مأموریت راه اندازی این مؤسسه را در سال 1354 برعهده گرفت، پس از آن دبیرخانه این مؤسسه در محل مدرسه شوکتیه ایجاد شد و در سال 1356 فعالیت‌های رسمی دانشگاه آغاز شد. دکتر لامعی سیر تکامل دانشگاه بیرجند را همزمان با مراحل تکامل انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: دانشگاه بیرجند یکی از نمونه‌هایی است که در مراحل راهبرد جهاد تبیین قرار گرفته است. وی در ادامه مراحل تکامل دانشگاه را برشمرد و گفت: امروز دانشگاه بیرجند در چهل و پنجمین سال فعالیت خود قرار دارد و برای رشد و تکامل دانشگاه سه ضلع دانشجو، هیأت علمی و یاوران هیأت علمی در کنار هم کوشیده‌اند که بعنوان یک دانشگاه پیشرو سطح دو در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، مدیریتی شناخته شود. وی یاد و خاطره همه افرادی که از سال 1354 تا به امروز در جهت پیشرفت و تکامل جایگاه دانشگاه کوشیده‌اند را گرامی داشت و ادامه داد: دانشگاه بیرجند در سایه همدلی، هم‌افزایی و همیاری اعضای محترم هیأت علمی و یاوران ارجمند هیأت علمی این توانایی را دارد که گام‌های مؤثرتری را در سطح ملی و بین المللی بردارد؛ که امروز در سایه برنامه‌ریزی عالمانه و هم‌افزایی و حس تعلق توانسته است با 16 کشور مراوده علمی داشته باشد. سرپرست دانشگاه بیرجند به هویت فرهنگی و ملی و مذهبی خراسان جنوبی و شخصیت‌هایی که در شکل‌گیری این تمدن و فرهنگ تأثیر گذار بوده‌اند اشاره کرد و افزود: در دوره‌های گذشته، ستارگان فرهیخته‌ای در آسمان فرهنگ اندیشه و دیانت این مرز و بوم درخشیده اند که باعث شده است منابع تاریخی از بیرجند بعنوان دارالملک قهستان یاد نمایند. از آن جمله دانشمندان بزرگی همچون عمید ابوبکر قهستانی، ابن حسام خوسفی، حکیم نزاری، منجم شهیر عبدالعلی بیرجندی در عرصه علم هستند. در عرصه دین و دیانت تاریخ حوزه‌های علمیه استان به 800 سال قبل بر می‌گردد و در این عرصه عالمان بزرگی همچون گازاری‌ها، تهامی‌ها و آیتی‌ها به چشم می‌خورند. سوال این است که وظیفه ما چیست و ما در کجا قرار داریم؟ آیا بدنبال احیای باورها و اندیشه‌های آنها هستیم؟ وی ادامه داد: باور دارم که در سایه همدلی و همراهی و هم‎افزایی یاوران بزرگوار هیأت علمی، دانشجویان و اعضای هیأت علمی این خانواده گام‎های بیشتر و بهتری در راه اعتلای فرهنگی بردارد و بعنوان مرجع علمی و پژوهشی استان و کشور مطرح شود. بدون شک این مهم با کمک همه اعضاء، بدنه کارشناسی و بخش های مختلف دانشگاه محقق خواهد شد. سرپرست دانشگاه بیرجند در ادامه گزارشی از تلاش‌های ارزنده بخشهای مختلف دانشگاه ارائه کرد و گفت: همکاران بازنشسته سرمایه‌های دانشگاه هستند که در این مراسم از دو همکار پیش کسوت نیز قدردانی به عمل خواهد آمد.
در این مراسم، همچنین حجت الاسلام و المسلمین جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان والامقام رجایی و باهنر گفت: دولت شهید رجایی دولتی ماندگار بود که الگوی دولت اسلامی را در ذهنها ماندگار کرد. وی به اثرگذاری شهید رجایی و پایبندی ایشان به مسائل دینی اشاره کرد و گفت: هرکس برای خدا قدم بردارد خدا هم او را یاری می‌کند. وی گفت: در این شرایط لازم است همگان دست به دست هم بدهند تا به دولتی که بنا دارد در مسیر دولت شهید رجایی قدم بردارد کمک نمایند. وی به سخن پیامبر(ص) که کسی که تلاش و کوشش و فعالیت برای کسب روزی حلال خانواده بکند مجاهد فی سبیل الله است اشاره کرد و ادامه داد: به اشکال مختلف انسان می‌تواند مجاهد فی سبیل الله باشد مشروط به اینکه این فرد حدود فرمان الهی را مدنظر داشته باشد.
دکتر محسن عارفی، سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز کارمند گفت: از تمامی کارمندان دانشگاه قدردانی می‌نمایم که در تمام قسمت‌های دانشگاه صمیمانه و با تلاش کار می‌کنند و امیدواریم قدمی برای آنها برداریم.
وی با تأکید بر اینکه تمام کارمندان دانشگاه نمونه هستند و با همدلی و همیاری تمامی کارمندان، دانشگاه بیرجند به جایگاه والایی خواهد رسید، بیان داشت: لازم است با همدلی تمامی همکاران نمونه دانشگاه، پذیرای 12 هزار دانشجو در آغاز سال تحصیلی باشیم چرا که پس از دو سال کرونا نیاز است همکاری بیشتری برای پذیرش دانشجویان صورت بگیرد.
همچنین حسن زنگویی معاون مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه به روند انتخاب کارمند نمونه اشاره کرد و گفت: در گذشته شاخص‌های ثبت شده‌ای برای انتخاب کارمندان نمونه نبوده است و بدین منظور پیش‌نویس آیین نامه‌ای به پیشنهاد شورای صنفی و موافقت معاونت اداری و مالی تهیه شد که در آینده پس از دریافت نظرات همکاران به تصویب هیأت اجرایی خواهد رسید.
محمد جواد مشاوری نیا نماینده شورای صنفی کارکنان دانشگاه نیز در این مراسم با ترجمه حدیثی از حضرت امام حسین(ع) که بدانید نیازمندی‌های مردمی که به شما مراجعه می‌کنند از نعمت‌های الهی است پس نعمت‌های الهی را ذایل نکنید که وظیفه خدمت، به دیگران محول خواهد شد، گفت: شورای صنفی حلقه ارتباطی بین مدیران دانشگاه و همکاران بوده است. وی خدمت در محیط دانشگاه را فرصت دانست و به چگونگی انتخاب کارمندان نمونه اشاره کرد و گفت: پشتوانه کار صنفی، همکاران دانشگاه هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر چه که در راه تکریم، تجلیل و تشویق، رفاه، آسایش و آرامش همکاران تلاش شود نوعی سرمایه‌گذاری است. جذب دانشجو و تربیت دانشجوی با اخلاق و متخصص و ارتقای جایگاه دانشگاه در زمینه‌های مختلف با نگاه عدالت مدارانه در سه عنصر اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه محقق خواهد شد.

در این مراسم کارمندان نمونه و برگزیده دانشگاه بشرح ذیل معرفی شدند:

منیره رضایی‌فورگ، یوسف خانی‌نژاد، وحیدجهانی، امین علی آبادی، اسدالله حیدرنیا از حوزه ریاست، علی یعقوبی، محمدعلی چاجی، سپیده سالاری، حسن زنگویی، صدیقه خالصی‌مقدم از معاونت اداری و مالی، دکتر رؤیا عقیلی، حسن خراشادی‌زاده، سیدبهنام حسینی از معاونت دانشجویی، مهدی زینل‌نژاد از معاونت پژوهش، فناوری ونوآوری، اقدس نصیری از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، فاطمه عبداللهی از پردیس علوم، مجید هایری از دانشکده فنی فردوس کارشناسان نمونه بودند.
 کارمندان نمونه بخش فرهنگی، مذهبی، اجتماعی فاطمه زهراخراشادی زاده، علی اصغر ابتهاج، زهراماسنانی بودند.
حمید سیف اللهی‌مقدم، رضاحسن‌زاده، علی امیرآبادی‌زاده، نرگس اسداللهی بعنوان کارمندان نمونه شایسته تقدیر معرفی شدند.
در دیگر بخش این مراسم فاطمه زرین پناه و رسول پویان فر بعنوان پیشکسوتان نمونه دانشگاه معرفی شدند.
سعیدمظفرنیا، فاطمه رخشانی‌مقدم و حسن ملکی از معاونت اداری و مالی، رویا موحدی از معاونت فرهنگی و اجتماعی، سمانه پنجابی از معاونت پژوهش، فناوری ونوآوری، مهدی ریحانی از معاونت دانشجویی، زهرابصیری معاونت آموزشی وتحصیلات تکمیلی، مهدیه کمیلی دوست، صغری مودی، مسعودخزاعی از پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، مریم خراشادی زاده، نازیلا دیوانی‌ویس از پردیس علوم پایه، راضیه آرزومندان از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سیدحسین موسوی، اسعدفضلی نژاد از پردیس مهندسی، ذبیح الله مسعودی از دانشکده هنر و رضاطاهرپورکلانتری از آموزشکده کشاورزی سرایان بعنوان کارمندان برگزیده دانشگاه معرفی شدند.
همچنین کارکنان نمونه شرکتی شامل: حسین مفرد، صادق براتی، مریم رحیمی، مهدی بهدانی، سعید شورستانی، زهرا قوامی‌راد، عبدالله میرزایی، امین برفی، مرتضی امامی نسب‌، غلامحسین جعفری بودند.
 محمود غلام نژاد، محمد خسروی، ابوالفضل میزانی، حمیدرحیمی، محسن صدیقی، طاهره هادوی کیا، مهدی آذری، هاشم آمیرآبادی زاده، مجیدبابایی مقدم، رسول ثابتی و اسماعیل امیرآبادی‌زاده کارکنان برگزیده شرکتی را تشکیل دادند.

آخرین ویرایش۱۴ شهریور ۱۴۰۱