در جوار شهید گمنام دانشگاه انجام شد؛

مراسم دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان دانشگاه بیرجند

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۲ کد : ۲۳۲۷۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۵۰۲
مراسم دید و بازدید نوروزی و تجدید میثاق با شهدا با حضور اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه همزمان با اولین روز کاری سال جدید روز یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در صحن مسجد امام جعفرصادق(ع) و جوار مزار شهید گمنام دانشگاه برگزار شد.
مراسم دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم دید و بازدید نوروزی و تجدید میثاق با شهدا با حضور اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه در اولین روزکاری سال 1402 در صحن مسجدامام جعفرصادق(ع) و در جوار شهید گمنام دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در مراسم دید و بازدید نوروزی دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند بهار طبیعت، تحول روح و روان و ماه ضیافت الهی را تبریک و تهنیت گفت و ادامه داد: برنامه‌های راهبردی متعددی در سال گذشته دنبال شد و براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد در 12 سال گذشته، مدیریت دانشگاه را برآن داشت تا برای ایجاد تحول در راه افزایش بوجه دانشگاه حرکت نماییم. دکتر لامعی به مقایسه بودجه دانشگاه با سال‌های گذشته پرداخت و تأکید کرد: بوجه دانشگاه در بین دانشگاه‌های سطح 2 و دانشگاه‌های گروه ج در سالهای گذشته در کمترین اعتبار و کمترین تخصیص قرار داشت و برای اولین بار با هماهنگی های انجام شده با ریاست محترم جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه بیرجند در صدر ردیف بودجه دانشگاه‌های سطح 2 و گروه ج قرار گرفت. وی به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای بودجه دانشگاه نسبت به سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای حوزه مقاوم سازی نیز بودجه‌ای قابل ملاحظه‌ای دریافت شد که امیدواریم شاهد تحول در پروژه های عمرانی دانشگاه باشیم. دکتر لامعی با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند جز معدود دستگاه‌هایی است که تمام مبلغ مصوب از سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان را جذب کرده است و با دریافت این بودجه پروژه دانشکده ادبیات تکمیل شد و در ادامه پروژه محوطه سازی این دانشکده نیز بزودی آغاز خواهد شد. دکتر لامعی افزود: با پیگیری انجام شده در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان برای پروژه‌های عمرانی بالای 50 درصد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه نیز بودجه تخصیص خواهد یافت. رئیس دانشگاه بیرجند به اقدامات انجام شده برای تفکیک اسناد شهرک فرهیختگان از دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اداری و مالی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. وی جذب دانشجوی بین الملل را یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی دانشگاه برشمرد و بیان داشت: در سال 1400 تعداد 180 دانشجوی بین الملل حضور داشتند که با برنامه ریزی انجام شده برای تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین الملی شرق کشور در حال حاضر 586 دانشجوی بین الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند. ایشان در پایان ابراز امیدواری کرد در سایه همراهی، همیاری و همدلی خانواده معزز دانشگاه شاهد تعالی بیش از پیش دانشگاه باشیم.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در این مراسم به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن سرلوحه عملکرد ما قرار می‌گیرد و قرائت یک آیه آن در این ماه مبارک معادل ختم قرآن در طول سال است. در این ماه مبارک نفس انسان تسبیح و خوابمان عبادت است و هریک از اعمال ما نسبت به دیگر ایام فزونی و برتری دارد و این موضوع ما را برآن می‌دارد تا از این فرصت استفاده بیشتر ببریم و نسبت به حل مشکلات جامعه و کمک به نیازمندان توجه بیشتری کنیم.  حجت الاسلام والمسلمین جعفری ظهور امام زمان(عج) را در رأس همه درخواست‌ها و مناجات‌ها دانست و گفت: این فضا و این زمان به ما زمینه ایجاد تحول معنوی و اجتماعی را می‌دهد و با توجه به آمادگی همگانی در کشور و سخنان مسئولان برای تحول، اگر اهتمام لازم در محیط نیز باشد به خوبی می توانیم از پس برخی هنجارشکنان براساس قانون برآمده و نسبت به معضل بی‌حجابی که بحمدلله بسیار نادر است اقدام گردد تا این پدیده نامطلوب در جامعه و بویژه فضای معنوی دانشگاه نتواند وارد نماید.

آخرین ویرایش۱۵ فروردین ۱۴۰۲