نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۸ کد : ۲۴۰۵۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۴۰۵
نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور، با حضور معاون امور روابط عمومی وزارت علوم و سرپرست روابط عمومی دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، دکتر ندا شفیعی، معاون امور روابط عمومی وزارت عتف در این نشست، گفت: روابط عمومی‌ها تدوین برنامه‌های راهبردی و مدون یکساله و چندساله در حوزه فعالیت های خود را در دستور کار قرار داده و از روزمرگی‌ پرهیز کنند. وی افزود: روابط عمومی‌ها جایگاه افراد شایسته، پرانگیزه و متخصص است، چرا که در مبحث مسئولیت اجتماعی رسالت بزرگی بر عهده آنان قرار دارد و لذا هنر روابط عمومی ارتباط و تاثیرگذاری بر جامعه هدف است. معاون امور روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: برای نقش آفرینی در توسعه جامعه و یک مجموعه، باید خود توسعه‌یافته بود، از این رو شایستگی و تخصص در نهاد روابط عمومی اهمیت فراوانی دارد.  
همچنین در این گردهمایی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تبریک دهه کرامت و هفته روابط عمومی‌، گفت: روابط عمومی مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان و جامعه است. وی با اشاره به دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم بر جهان و تحریف واقعیت ها در پی این سلطه رسانه ای، افزود: روابط عمومی ها در جهاد تبیین بیش از هر بخش دیگری در سازمان ها نقش دارند. رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اقناع مخاطبان را از جمله رسالت و ماموریت های سنگین روابط عمومی ها برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با ایجاد رابطه سازنده و مثبت با جامعه هدف بتوانند مخاطبان و ذینفعان خود را متقاعد نمایند. 
در ادامه این نشست انتخابات جهت تعیین دبیر روابط عمومی منطقه ۹ کشور برگزار شد. پس از رأی گیری دکتر کوشکی، مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، با کسب اکثریت آراء به مدت دو سال به عنوان دبیر روابط عمومی‌ دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور انتخاب شد. 
سپس “کارگاه ارتباط موثر در روابط عمومی‌ها” ویژه مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور برگزار شد. در پایان این کارگاه از سامانه تور مجازی سه زبانه دانشگاه حکیم سبزواری رونمایی، و از مدیران روابط عمومی دوره های گذشته دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر به عمل آمد.
در حاشیه این نشست یک روزه، معاون امور روابط عمومی وزارت علوم و هیأت همراه با همراهی مدیران روابط عمومی منطقه ۹ کشور بر مزار مطهر شهید غیرت، حمیدرضا الداغی حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام، جایگاه والای این شهید سرافراز را گرامی داشتند.

آخرین ویرایش۰۳ خرداد ۱۴۰۲