در ادامه دیدارهای رئیس دانشگاه بیرجند با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار:

بازدید از روزنامه های زعفران، امروز خراسان جنوبی و پایگاه خبری خاورستان

۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۵ کد : ۴۲۷۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۷۵۸
رئیس دانشگاه بیرجند امروز ۱۷ مرداد به مناسبت روز خبرنگار با مدیران و خبرنگاران روزنامه زعفران، مؤسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی و پایگاه خبری تحلیلی خاورستان دیدار کرد.
بازدید از روزنامه های زعفران، امروز خراسان جنوبی و پایگاه خبری خاورستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، به مناسبت روز خبرنگار، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند به همراه دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه امروز پنج شنبه 17 مرداد 98 با مدیران و خبرنگاران رسانه ها دیدار و گفتگور کرد.

ـ دیدار با خبرنگاران و مدیرمسئول روزنامه زعفران؛

‌دکتر خامسان در دیدار با مدیر مسئول روزنامه زعفران ضمن تقدیر از خدمات شایسته این رسانه به ابعاد کار رسانه‌ای پرداخت و گفت: رسانه‌ها در جهت پیشرفت استان می‌توانند اقدامات مثبتی انجام دهند و آموزش عالی را به عنوان مزیت نسبی استان در نگهداشت جمعیت و جذب آن معرفی نمایند.

رئیس دانشگاه بیرجند مطالبه‌گری را از دیگر اقداماتی که رسانه ها می‌توانند در آن نقش بی بدیلی ایفا نمایند معرفی کرد و گفت: رسانه می‌تواند با یک تیتر و یا یک عکس خبری اقدامی بسیار فراتر از چندین سخنرانی، نامه و درخواست ایفا کند.

ابوالفضل زاهدی پور مدیر مسئول روزنامه زعفران با اشاره به حضور مدیر توانمندی در رأس دانشگاه بیرجند افزود: هدف این روزنامه توسعه استان است و اعتقاد ما نیز بر این است که باتوجه به اقدامات مثبت و بزرگی که در دانشگاه بیرجند رخ داده می‌توانیم در حل مشکلات منطقه اقدام مثبتی برداریم و در راه مطالبات به حق استان و توسعه پایدار آن قدم برداریم.

ـ دیدار با خبرنگاران و مدیران مؤسسه امروز خراسان جنوبی؛

در این دیدار دکتر خامسان به تمرکز رسانه به موضوعاتی همچون آموزش عالی و معرفی دانشگاه به عنوان قطب توسعه استان اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و فرهنگ را از استان بگیریم برای این منطقه هیچ چیز دیگری نخواهد ماند.

وی راه اندازی زیست بوم فناوری را از مأموریت های جدید دانشگاه دانست و بیان کرد: این زیست بوم حلقه‌ای از مراکز نوآوری، مراکز شتابدهی، مهارت‌آموزی، صندوق حمایت از فناوری است که فاز اول به مساحت 400مترمربع افتتاح گردیده است و تا مهرماه 700 مترمربع دیگر به این مرکز اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند رسالت اصلی دانشگاه را آموزش به دانشجویان و مهارت آموزی به آنان ذکر کرد و گفت : 3 هزارمترمربع از ساختمانهای قدیمی دانشگاه پس از بهسازی به مجموعه کارگاه های اشتغال‌زایی اختصاص یافته است.

دکتر خامسان مبحث مدیریت سبز و چرخه ای از فعالیتهای مربوط به مدیریت سبز اعم از پسماند، انرژی، آب و فرهنگ سازی این موضوع را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست.

رئیس دانشگاه بیرجند به استقرار میز افغانستان در دانشگاه بیرجند و تلاش صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در سال جاری تاکنون تعداد 90 دانشجوی غیرمقیم از کشور افغانستان جهت تحصیل در دانشگاه بیرجند پذیرش شده‌اند و برنامه‌ریزی لازم جهت پذیرش تعداد بسیار بیشتری دانشجوی غیرمقیم در حال انجام است و بدین منظور نیز دفتر کنسولی در دانشگاه بیرجند راه اندازی شده است.

دکتر خامسان عنوان کرد: ایجاد بنیاد بیرجند پژوهی و مرکز موزه و مفاخر دانشگاه را جهت معرفی دانشگاه و شهر بیرجند در دستور کار قرار داده‌ایم که تا سال آینده این مراکز تأسیس خواهند شد و همچنین در تلاشیم تا پردیس شهدای دانشگاه به عنوان پل ارتباطی دانشگاه با جامعه تقویت شود و اکثر گروه های آموزشی مانند کلینک مشاوره مستقر در این پردیس کلینیک‌هایی با عنوان ارتباط با مردم را در این مرکز فعال نمایند.

وی حضور 360 عضو هیأت علمی  از بهترین دانشگاه های ایران و دنیا را از مزیت‌های دانشگاه بیرجند دانست و بیان داشت: تجمیع این تعداد اعضای هیأت علمی متبحر می تواند بسیاری از مشکلات استان را برطرف نماید.

در پایان حیدری مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی گفت: با نگاه علمی موجود در روابط عمومی دانشگاه شاهد تحول چشمگیری در این مدیریت بوده‌ایم و تعامل روابط عمومی دانشگاه با رسانه‌ها بسیار مطلوب است.

وی مؤسسه انتشارات و مطبوعات امروز خراسان جنوبی را اولین مؤسسه ایجاد شده در شرق کشور دانست و افزود: تمامی امکانات این مؤسسه در اختیار رشد و پیشرفت استان قرار دارد و این مجموعه آمادگی همکاری با دانشگاه بیرجند در بخش چاپ کتاب، ویراستاری و ... را دارد.

وی همچنین به مشکل زینک در مطبوعات کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیرجند با داشتن اساتید برجسته و توانمند در گروه شیمی می تواند در بخش ارتباط با صنعت جهت رفع این مشکل همکاری داشته باشد.

وی تلاش همگانی اساتید و کارشناسان دانشگاه را درخور تحسین دانست و عنوان کرد: مجموعه امروز خراسان جنوبی  برای حضور  دانشگاه در افکار عمومی و انعکاس اقدامات صورت گرفته از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

ـ دیدار با خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی خاورستان؛

در این دیدار نیز دکتر خامسان و تیم همراه، فرارسیدن روز خبرنگار را به خبرنگاران این مجموعه تبریک گفتند.

رئیس دانشگاه بیرجند در بخشی از سخنانش در خاورستان گفت: نفوذ و برد رسانه از بسیاری اقدامات اداری کارآمدتر است و از این پتانسیل باید در جهت رشد و پیشرفت منطقه بهره برد.

در ادامه خبرنگاران حاضر در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور رئیس دانشگاه افزودند: امیدواریم بتوانیم تریبونی برای معرفی دانشگاه باشیم.

شایان ذکر است رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک روز خبرنگار با اهدای گل و لوح تقدیر از خدمات خبرنگاران و مدیران این رسانه ها قدردانی و سپاسگزاری کرد.

آخرین ویرایش۱۷ مرداد ۱۳۹۸