حاصل پژوهش مشترک بین دانشگاه بیرجند و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

کسب رتبه سوم در هفدهمین مسابقات آزمایشگاهی کشور

۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۴ کد : ۴۴۴۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۹۷۰
در مرحله کشوری هفدهمین مسابقات آزمایشگاهی و اولین دوره مسابقات کد‌نویسی کشور دانش آموزان استعدادهای درخشان خراسان جنوبی با همکاری و همراهی گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند توانستند رتبه سوم این مسابقات را کسب نمایند.
کسب رتبه سوم در هفدهمین مسابقات آزمایشگاهی کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، پری‌سیما علی‌زاده دانش آموز استعداد درخشان شرکت کننده در این مسابقات در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی گفت: در مسابقه سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی که در استان خراسان جنوبی برگزار شد مقام اول را کسب کردیم و با کسب این مقام به مسابقات کشوری راه یافتیم.

وی به چگونگی آشنایی با دکتر مودی و گروه زیست دانشگاه اشاره کرد و افزود: پس از 40 ساعت آموزش در آزمایشگاه‌های گروه زیست شناسی دانشگاه توانستیم  DNA را از سلول گیاهی استخراج نماییم.

علی‌زاده از روابط عمومی دانشگاه که از تمامی مراحل این پژوهش کلیپی آموزشی (زبان انگلیسی و فارسی) جهت حضور خراسان جنوبی در این مسابقات تهیه نمود تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت: تیم دانش آموزی شرکت کننده در این مسابقات با حضور در دانشگاه ضمن آشنایی با رشته ها و اساتید مجرب دانشگاه بیرجند توانست روش تحقیق، روش آزمون، ترجمه مقاله، انجام پژوهش و کارگروهی را به همت مدیر محترم گروه زیست شناسی و ریاست محترم دانشکده علوم بیاموزد.

دکتر مریم مودی مدیر گروه آموزشی زیست شناسی نیز با ابراز رضایت از انجام این پروژه پژوهشی گفت: گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره ها، طرح ها و پروژه های پژوهشی مشترک با سایر ادارات و علی الخصوص آموزش و پرورش را دارد.

دکتر مودی گروه زیست شناسی را گروهی نوپا که از سال 1390 آغاز به کار کرد دانست و عنوان کرد: این گروه در حال حاضر داراری دو رشته کارشناسی زیست شناسی عمومی و زیست شناسی گیاهی است و امیدواریم در آینده رشته زیست فناوری و سایر گرایش ها نیز به این گروه افزوده شود.

شایان ذکر است؛ در شهریورماه جاری طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری از مقام آوران این مسابقات قدردانی شد.

آخرین ویرایش۱۷ شهریور ۱۳۹۸