در مصاحبه با رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی مطرح شد؛

دانشگاه بیرجند پیشرو در آموزش الکترونیک

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۴ کد : ۷۲۳۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۴۷۰
​​​​​​​دکتر محمدعلی رستمی‌نژاد رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: دانشگاه بیرجند در امر آموزش الکترونیک از دانشگاه‌های پیشرو کشور است.
دانشگاه بیرجند پیشرو در آموزش الکترونیک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر محمدعلی رستمی‌نژاد رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه با تشکر و قدردانی از تمامی همکاران عضو هیأت علمی دانشگاه که از آموزش الکترونیک و مجازی استقبال نموده‌اند، افزود: این مهم نشانه ظرفیت بالای دانشگاه بیرجند برای توسعه و افزایش ضریب نفوذ ملی و بین‌المللی است.

دکر محمدعلی رستمی‌نژاد رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه به اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در مورد استفاده دانشگاه‌ها از بستر آموزش الکترونیک اشاره کرد و گفت: باتوجه به فراهم بودن بستر آموزش الکترونیک در دانشگاه بیرجند اولین کارگاه مجازی با حضور بیش از 70 عضو هیأت علمی روز پنجشنبه 8 اسفند و پس از آن نیز در روز شنبه 10 اسفندماه جاری نیز دومین کارگاه آموزش مجازی با حضور 150 عضو هیأت علمی به‌صورت آنلاین برگزار گردید.

وی درخصوص پیشینه راه‌اندازی این سیستم عنوان کرد: از سال 1392 با همکاری دکتر آیتی و معاون وقت آموزشی دانشگاه و حمایت هیأت رئیسه وقت این سامانه و  دو نرم افزار کاربردی آن پیگیری شد که در سال 1393 بستر سامانه مدیریت یادگیری و سامانه کلاس مجازی راه‌اندازی شد.

دکتر رستمی‌نژاد بیان داشت: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت آموزش الکترونیکی در سامانه مدیریت یادگیری از دانشجویان متقاضی ضمن انجام ثبت نام و بارگزاری فایل‌های دروس و انجام آزمون امکان ره‌گیری پیشرفت دانشجویان میسر است.

 وی در توضیح سامانه کلاس مجازی نیز گفت: در این سیستم نرم افزاری حضور آنلاین دانشجو و استاد و برقراری ارتباط دوسویه و قابلیت آرشیو امکانپذیر است که دانشجویان می‌توانند نسبت به مرور دروس اقدام نمایند.

وی به برگزاری جلسات فوق‌العاده و تشکیل تیم پشتیبانی با حضور شرکت پشتیبانی، مهندس پاسبان، دکتر رستمی‌نژاد، دکتر محمدحسین خسروی مدیر امور آموزشی، دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر قاسمی مدیر فناوری اطلاعت و مهندس زارع مقدم از دانشجویان دوره دکتری اشاره کرد و افزود:  در کمتر از 24 ساعت از اعلام این موضوع اطلاعات 2051 درس در ترم جاری و 6825 دانشجو و اطلاعات اعضای هیأت علمی وارد سامانه مدیریت یادگیری شد و تاکنون بیش از 60 کلاس آنلاین مجازی برگزار شده است که باتوجه به استقبال صورت گرفته این تعداد در حال افزایش است.

وی درخصوص پیگیری‌های صورت گرفته درباره رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان جهت استفاده از سایت آموزش الکترونیک دانشگاه، گفت: دکتر آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در حال پیگیری این موضوع از طریق ارتباط با کارگروه آموزش الکترونیک است که پس از نهایی شدن این موضوع به اطلاع دانشجویان محترم خواهد رسید.

وی افزود: پیش‌نویس آئین نامه دروس مجازی ضمن مشورت با اساتید دانشگاه آماده شده است که به‌زودی این آئین نامه ابلاغ می‌شود که براساس این آئین‌نامه  75 درصد دروس نظری را اساتید می‌توانند به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند و قوانین حمایتی این آئین‌نامه نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

وی در پایان از پشتیبانی ریاست محترم دانشگاه، معاونین آموزشی و پژوهشی و همکاری تمامی اعضای محترم هیأت علمی تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با ارائه آموزش‌ها از طریق کلاس‌های مجازی دانشجویان در منزل بیشترین بهره‌برداری از دروس را انجام دهند.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۸