به مناسبت ۱ خرداد روز تنوع زیستی

برگزاری مراسم گرامیداشت روز تنوع زیستی در دانشگاه بیرجند

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۸ کد : ۳۳۹۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۹۸
مراسم گرامیداشت روز تنوع زیستی امروز چهارشنبه ۱ خرداد ۹۸ در محل سالن اجتماعات مهندس امینی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مراسم گرامیداشت روز تنوع زیستی با حضور دکتر سیدوحیداسلامی معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند، دکتر حسن اکبری رئیس سازمان محیط زیست خراسان جنوبی، دکتر سیدمرتضی موسوی رئیس دانشکده علوم دانشگاه بیرجند و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر سید مرضی موسوی رئیس دانشکده علوم ضمن خوش آمدگویی به حاضران و تشکر از برگزار کنندگان مراسم گرامیداشت روز تنوع زیستی، از لزوم آگاهی سازی نسل جوان در مورد محیط زیست گفت و افزود: با توجه به اینکه بیرجند پاکیزه ترین شهر در زمینه محیط شهری است، باید زمینه را برای تبدیل این منطقه به جایگاه برتر در زمینه پاکیزگی محیط زیست تلاش نمود. وی همچنین بر برگزرای چنین جلساتی که زمینه ارتباط دانشگاه با جامعه تاکید نمود.

دکتر مریم مودی مدیرگروه آموزشی زیست شناسی دانشگاه بیرجند ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه محیط زیست، نکاتی در مورد تنوع محیط زیست گفت و هدف تشکیل این مراسم را آگاهی سازی جامعه دانشگاهی در مورد تنوع زیستی بیان نمود.

دکتر اکبری با ارائه گزارشی از شرایط محیط زیست در دنیا و خراسان جنوبی و ابراز تاسف از نبود آمار دقیق محیط زیست استان، از دانشجویان به عنوان بهترین افراد برای تهیه آمار دقیق محیط زیست نام برد و از تشکیل چنین مراسم هایی که باعث ارتباط بین دانشجویان و هیات علمی با سازمان محیط زیست ابراز خرسندی کرد. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از گونه های جانوری و گیاهی محیط زیست خراسان جنوبی به نمایش در آمد.

آخرین ویرایش۰۱ خرداد ۱۳۹۸