انتصاب رئیس پردیس علوم پایه دانشگاه بیرجند

۰۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۲ کد : ۴۳۶۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۴۲
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند طی ابلاغی دکتر سیدمرتضی موسوی رئیس دانشکده علوم را به عنوان رئیس پردیس علوم پایه منصوب کرد.
انتصاب رئیس پردیس علوم پایه دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این ابلاغ آمده است؛ به استناد مصوبه اول جلسه مورخ 28 مرداد 98 هیأت رئیسه دانشگاه و صورتجلسه ساماندهی پردیس علوم پایه (شامل: دانشکده های علوم و علوم ریاضی و آمار) از تاریخ این ابلاغ وظایف رئیس دانشکده علوم ریاضی و آمار به جناب عالی واگذار می‌گردد. انتظار دارد مفاد صورتجلسه ساماندهی به طور کامل در بازه زمانی شش ماه آینده اجرا گردد.
دکتر سیدمرتضی موسوی استادیار گروه زمین شناسی دارای 17 سال سابقه خدمت علمی، آموزشی در دانشگاه بیرجند است.
چاپ 25 مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه 56 مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های معتبر داخل و خارج کشور و انجام هفت طرح پژوهشی از جمله سوابق تحقیقاتی رئیس جدید دانشکده علوم می باشد.
از سمت‌های اجرایی قبلی دکتر موسوی می‌توان رئیس دانشکده علوم، مدیر امور آموزشی دانشگاه، مدیر کارآفرینی دانشگاه، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، مدیر گروه پژوهشی علوم زمین، مسئول آموزش دانشکده علوم و معاون مدیر آموزشی دانشگاه را نام برد.
دانشکده علوم اولین و قدیمی‌ترین دانشکده دانشگاه بیرجند است که با سه رشته فیزیک، شیمی و ریاضی و 120 دانشجو در سال 1356 تأسیس شده است این دانشکده پس از 42 سال سابقه فعالیت هم اکنون 54 عضو هیأت علمی و حدود 900 دانشجو در رشته های فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی در مقاطع کارشناسی تا دکتری دارد. 
همچنین دانشکده علوم ریاضی و آمار با دو رشته ریاضی و آمار در سال 1391 از دانشکده علوم تفکیک شد و در حال حاضر دارای 28 عضو هیأت علمی و 196 دانشجو است.

آخرین ویرایش۰۹ شهریور ۱۳۹۸