برگزاری نشست هم اندیشی نقش مدیران و اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۷ کد : ۱۹۰۱۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۴۲
جلسه هم اندیشی نقش مدیران و اساتید در ارتقای سلامت و روان دانشجویان بعدازظهر روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در محل سالن بشارت دانشگاه بیرجند با حضور رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها، مدیران و مسئولان دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست هم اندیشی نقش مدیران و اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی، دکتر سید مرتضی موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدیران و اساتید حاضر در جلسه خواستار بررسی وضعیت جدید ایجاد شده برای دانشجویان بعد از دوران کرونا و دو سال تحصیل مجازی شد و عنوان داشت؛ فراهم آوردن فضایی امن و شاد برای بهتر کردن زندگی شخصی و تحصیلی دانشجویان از اولویت های دانشگاه می باشد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: ما باید تلاش داشته باشیم در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی به گونه‌ای شرایط را برای دانشجویان فراهم آوریم که ضمن پیشرفت در زمینه‌های درسی، جنبه های شخصیت فردی آنها نیز برای زندگی در اجتماعی رشد و تعالی یابد.
دکتر حسین فرزانه پور، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان شرایط موجود دانشجویی عنوان کرد: ما وظیفه داریم در دانشگاه شرایط امن و مطلوب را برای دانشجویان فراهم آوریم و علاوه بر جنبه های آموزشی بر جنبه های تربیتی و روانی دانشجو توجه ویژه داشته باشیم و به گونه ای رفتار کنیم که دانشجو ما را دوست و امین خود بداند.
در ادامه دکتر هادی صمدیه، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی به بیان گزارشی از وضعیت سلامت روان دانشجویان پرداخت و در پایان مدیران و اساتید حاضر در جلسه به بحث و گفت و گو برای حل این موضوع پرداختند.
تقویت روابط استاد دانشجویی، اهمیت فضا سازی در دانشکده‌ها، صرف هزینه برای اجرای برنامه های مختلف جشن فارغ التحصیلی دانشجویان، اهمیت سیاست گزاری های کلان و ..... از پیشنهادات و نظرات مطرح شده اعضا در این جلسه بود.

آخرین ویرایش۲۳ خرداد ۱۴۰۱