همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد؛

گردهمایی تجلیل از دانشجویان سرآمد آموزشی دانشگاه بیرجند

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۲۳۰۳۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۹۶
گردهمایی تجلیل از دانشجویان سرآمد آموزشی دانشگاه بیرجند به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی و گروه امور هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بیرجند روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد.
گردهمایی تجلیل از دانشجویان سرآمد آموزشی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در گردهمایی تجلیل از دانشجویان سرآمد آموزشی دانشگاه بیرجند، دکتر سید جواد حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) که می‌فرمایند:" کسی که در جوانیش علم بیاموزد مانند نقش بر سنگ اندوخته های علمیش ثابت می‌ماند و کسی که در پیری تحصیل علم می‌کند مانند نقش برروی آب غیر ثابت است اشاره کرد و گفت: تمام تکیه جوامع بر جوانان است و بهترین کار در دوره جوانی تحصیل علم، تلاش و مجاهدت علمی، عبادت و بندگی خداوند و تحصیل و تهذیب نفس و ورزش و پرورش روح و جسم بیان شده است. وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "تحصیل و تهذیب نفس و ورزش سه عامل اصلی پیشرفت جوانان است." در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ایشان به نقش جوانان در کسب قله‌های علمی تأکید دارند.
وی گفت: دانشجویانی که در المپیادهای علمی رتبه های برتر را کسب می کنند مورد تقدیر قرار می گیرند و همچنین به دانشجویانی که بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرفته می‌شوند و به دانشجویان نمونه کشوری نیز  جوایز اهدا می‌شود. وی معیارهای طرح شتاب را در چهار محور برشمرد و اعلام کرد: به دانشجویان حائز شرایط از سوی دانشگاه جوایزی اهدا می‌گردد. دکتر حسینی واشان در ادامه این نشست به امتیازهای تعلق گرفته به فرصت مطالعاتی خارج، تحصیل در دو رشته و معدل دیپلم بالای 17 ، ارتقای معدل نسبت به سال قبل، مشارکت در شرکتهای دانش بنیان، مشارکت در پژوهشکده‌ها و مراکز رشد، پژوهشگر برتر دانشگاهی و کشوری، انتشارات در حوزه مقالات و کتب، اختراع، حضور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مربیان همتا، دبیران انجمن‌های علمی در سطح استعدادهای درخشان و کسب قهرمانی ورزشی دانشجویان اشاره کرد.
همچنین دکتر سیدمرتضی موسوی، معاون دانشجویی با تبریک روز جوان به رتبه‌ها و مقام‌های کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه در المپیادهای ورزشی سال جاری اشاره کرد و از حوزه مشاوره و توانمندسازی و مربیان همتا و مشاوران قدردانی کرد.
وی گفت: دانشجویان در طول دوره تحصیلی لازم است مهارتهای کارآفرینی و زندگی خود را افزایش دهند.
در این جلسه خیرالنساء رمضان‌زاده، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه بیرجند که به عنوان دانشجوی نمونه کشور در سال 1400 معرفی شد به ایراد سخن با دانشجویان حاضر در این نشست پرداخت.
همچنین در این جلسه، با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه، از  15 دانشجوی برگزیده طرح شتاب و 9 دانشجوی مربی همتا، 92 دانشجوی استعداد درخشان ورودی 1400 و 91 دانشجوی استعداد درخشان ورودی 1401 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قدردانی به عمل آمد.
پخش موسیقی زنده، اجرای سرود گروهی و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

آخرین ویرایش۱۴ اسفند ۱۴۰۱