با حضور مشاور رئیس در امور بانوان و خانواده برگزار شد؛

دومین نشست مشاوران بانوان و خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور

۳۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۴۷۰۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۶۷
دومین نشست سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها، روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردید.
دومین نشست مشاوران بانوان و خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دومین نشست سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها با حضور بیش از 90 مشاور از دانشگاه‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد.
در این نشست سراسری، دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن خوش آمدگویی نکات مهمی را در حوزه وظایف مشاوران زن در دانشگاه‌ها متذکر شد و تأکید کرد: پرهیز از ورود مشاوران به امور اجرایی و صرفا همفکری و مشورت دهی با سایر حوزه های دانشگاه در راستای اسناد بالادستی ، از وظایف اصلی مشاوران امور بانوان است . وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها شاهد این هستیم که وظایف حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در بخش اجرا به مشاوران زن محول می‌شود که این موضوع مورد تأیید وزارت نمی‌باشد.
همچنین ایشان تعیین استراتژی و نشست‌های فصلی مناطق، بررسی و بروزرسانی آیین نامه‌ها ، مسئله‌ها و دستور‌العمل‌ها، یکپارچگی در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها، انتشار نشریه مشترک و حمایت از طرح‌های نوین حوزه بانوان را از اهم برنامه‌های پیش‌روی دفتر بانوان برشمرد.
دکتر نصیری در بخش دیگری از سخنانش حمایت از طرح‌های نوین در حوزه زنان، برگزاری سلسه نشست‌های تخصصی در حوزه جهاد تبیین، شناسایی چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان و ارائه راهکارها را از دیگر برنامه‌های حوزه مشاوران بانوان و امور خانواده نام برد.
در ادامه، دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر مقیمی، رئیس دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این نشست،  از هفت مشاور فعال سال گذشته تقدیر به عمل آمد. همچنین برگزاری کارگاه تخصصی "توسعه جامعه مبتنی بر نقش عاملیت خانواده" توسط دکتر مریم اردبیلی، مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

آخرین ویرایش۳۱ تیر ۱۴۰۲