شرح وظایف

تعداد بازدید:۸۱۶

 

شرح وظایف مشاوران دانشگاه­ها در امور زنان و خانواده:

در راستای همگرایی و هماهنگی در برنامه ­های مرتبط با حوزه زنان و خانواده ، اعضای محترم هیات علمی ، کارکنان غیر هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه­ ها و مراکز پژوهشی و با توجه به اسناد بالادستی مرتبط با  ارتقای مشارکت زنان در آموزش عالی مصوب شوای انقلاب فرهنگی و سیاست ­های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری اهداف کلان و وظایف مشاوران این حوزه در دانشگاه­ها به شرح زیر ابلاغ می­شود:

اهداف:

  • تحقق ایجاد فرصت­های عادلانه در نظام سیاست گذاری، برنامه­ ریزی و مدیریتی آموزش عالی
  • افزایش مشارکت فعال زنان در توسعه علمی کشور
  • ارتقاء کیفیت زندگی و ایجاد بالندگی علمی و اجرایی  بانوان دانشگاهی

 

شرح وظایف مشاوران دانشگاه­ ها:

  1. تنظیم برنامه بر اساس سیاست های ابلاغی و اسناد بالادستی و دریافت سیاست ها و برنامه ها از سناد وزارت

  2. مشارکت فعال در شبکه مشاوران حوزه زنان و خانواده دانشگاه های کشور و ارائه گزارش های پیشرفت دوره ای به روسای دانشگاه ها و دفتر مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

  3.  هماهنگی و همکاری با بخش­های مختلف ستادی و سازمانی و ارائه پیشنهادات لازم به معاونین و مدیران دانشگاه در جهت حمایت از برنامه­ ها در راستای بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان و کاهش مشکلات آنان.

  4.  نیازسنجی­ های دوره ­ای به منظور شناسایی مشکلات و چالش ­های موجود در حوزه زنان اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان

  5.  ارتقای دانش و مهارت‌های ارتباطی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی با برگزاری کارگاهها و دوره های توانمند سازی.

  6. ارتباط مستمر با کارگروه بانوان و خانواده استانداری به منظور مشارکت در برنامه ­ریزی و سیاستگذاری منطقه­ ای و استانی.

  7. ۱۵- معرفی توانمندی ها و دستاوردهای زنان در حوزه های علم و آموزش.

  8. راه­ اندازی بانک اطلاعاتی اعضای هیأت علمی زن به منظور تحلیل وضعیت علمی، پژوهشی و اجرایی آنها.

  9. تلاش در جهت شفاف­ سازی، تسهیل و اجرای قوانین و مقررات مربوط به زنان و بررسی پیامدهای مرتبط با آن قوانین..

  10. برنامه­ ریزی به منظور ارتقای کیفیت سلامت و زندگی زنان دانشگاهی(دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان).
آخرین ویرایش۰۱ مرداد ۱۴۰۲