برگزاری وبینار سواد ازدواج

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۱ کد : ۱۵۴۹۸ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۲۰
وبینار «سواد ازدواج» در دو جلسه با تدریس سرکار خانم راضیه ملکوتی، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

جلسه اول این وبینار با بیان مزایای مشاوره پیش از ازدواج آغاز شد و تاکید شد این مشاوره به آمادگی زوجین برای ازدواج کمک می‌کند. این نوع مشاوره به دختر و پسر این امکان را می‌دهد تا رابطه سالم و پایداری با یکدیگر برقرار کنند. همچنین در شناساندن نقاط قوت و ضعف خودشان تاثیرگذار است.

در ادامه بلوغ‌های لازم برای ازدواج و مفصل نکاتی که قبل از ازدواج باید به آن توجه کرد، ازجمله سن، ظاهر و وضعیت جسمانی، مدرک و رشته تحصیلی، سرگرمی‌ها، علایق و اوقات فراغت، باورها و ارزش‌های دینی، باورها و اصول دینی، دوستان و اهداف، رشد و پیشرفت بررسی گردید.

سپس از دوره‌های مسیر شکل‌گیری رابطه ازدواجی دوره آشنایی توضیح داده شد، نظریه‌های آن، فواید آشنایی، اشتباهات و باورهای نادرست این دوره بیان شدند.

در جلسه دوم وبینار، ابتدا دوره دوم مسیر شکل‌گیری رابطه ازدواجی، نامزدی توضیح داده شد، تفاوت نامزدی با آشنایی و اهمیت آن بیان گردید و در ادامه باورهای منطقی و غیرمنطقی شرکت‌کنندگان درخصوص ازدواج با استفاده از یک پرسشنامه بررسی شد. دلائل درست و نادرست ازدواج، چه کسانی برای ازدواج مناسب نیستند و ارتباط‌های بی سرانجام مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت و به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ داده شد.

در انتها علائم هشداردهنده در ازدواج، ملاک‌ها و معیارهای ازدواج موفق و پیش‌بینی‌کننده‌های ازدواج موفق بیان گردید و هفت عادت مخرب در روابط زوجین تذکر داده شد و چند کتاب مفید درباره سواد ازدواج معرفی گردید.

آخرین ویرایش۲۴ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :