برگزاری وبینار کتاب درمانی

۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۷ کد : ۱۵۵۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۴
وبینار «کتاب درمانی» به همت کانون مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی با همکاری مرکز مشاوره و توانمندسازی و با تدریس سرکار خانم منصوره شادمان، کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید

خانم شادمان در ابتدا به توضیح کتاب درمانی، تاریخچه و ارزش آن، کتاب درمانی در کودکان و نوجوانان، تأثیرات کتاب درمانی، اجرای کتاب درمانی و مراحل آن از جمله شناسایی و ارزیابی، انتخاب نوشتار، ارائه و همانندسازی، پالایش و بصیرت پرداختند. در ادامه، منابع کتاب درمانی، فاکتورهای مهم در انتخاب منابع، فواید کتاب‌خوانی در مقایسه با سایر منابع از جمله تماشا فیلم و سریال گفته شد. همچنین، "چگونه کتاب‌خوان شویم" از جمله مباحثی بود که در این وبینار به آن پرداخته شد و خانم شادمان مواردی را جهت شکل دادن عادت مطالعه ذکر کردند.

در انتها، کتاب‌های مفیدی جهت مطالعه در زمینه تاریخی، اجتماعی، روان‌شناسی و توسعه فردی معرفی شد. در بخش معرفی کتاب شرکت‌کنندگان نیز مشارکت فعالی داشتند و افرادی که مایل بودند منابع مفید دیگری معرفی و حول محور آثار مشهور و مفید صحبت کردند.

در پایان وبینار نیز به تمامی سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۲۵ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :