برگزاری وبینار گفت و گویی در باب وسواس

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۷ کد : ۱۷۰۷۵ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۷۸
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، وبینار آموزشی «گفت و گویی در باب وسواس» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سطح استان خراسان جنوبی با تدریس دکتر زهرا دانایی، دکتری روان‌شناسی عمومی و روان‌شناس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سامانه اسکای روم مرکز مشاوره برگزار گردید.

در ابتدا، دکتر دانایی مدل پردازش ذهن را بیان کردند و در ارتباط با آسیب‌پذیری ژنتیک و آسیب‌پذیری روان‌شناختی توضیح دادند. دکتر دانایی جهت توضیح آسیب‌پذیری به مراحل رشد روانی-جنسی از دیدگاه اریکسون و طرحواره‌های ناسازگار اولیه پرداختند. خطاهای ذهنی رایج در نگرانی و وسواس شامل؛ پیش‌بینی منفی، فاجعه‌ساز، استدلال هیجانی و کوچک شماری دستاوردها، راهکارهای ناکارآمد مراقبت از نابودی و نشانه‌های روان‌تنی همراه با وسواس از جمله مواردی بود که در این وبینار مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این وبینار، دکتر دانایی تعدیل طرحواره‌ها و ذهن آگاهی هیجانات را به عنوان روش‌هایی جهت کنترل وسواس توضیح دادند.

در انتها به سؤالات شرکت‌کنندگان در این زمینه پاسخ داده شد. این وبینار مورد استقبال دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قرار گرفت.

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۰

نظر شما :