پنجمین دوره‌ی آموزشی «ساختن زندگی معنادار و هدفمند» برگزار شد

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۶۲۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۴
این دوره‌ی آموزشی با تدریس آقای مصطفی حسین‌پور، کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، از تاریخ ۶ آبان ماه الی ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در ۱۰ جلسه، در مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این دوره که بر مبنای آموزه‌های ویکتور فرانکل بنیان‌گذار معنادرمانی و براساس تکنیک‌های تدوین‌شده‌ دکتر رابرت هاتزل برگزار گردید، در ابتدا مفاهیم نظری مرتبط با رویکرد معنادرمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان در جلسات ابتدایی با مفاهیم معنادرمانی، خلأ وجودی و سه‌گانه روان‌رنجوری جمعی آشنا شدند و پرسشنامه هدف زندگی (LPQ) را تکمیل نمودند. سپس به تعریف «ارزش‌ها» و نقش آن‌ها در تعیین «اهداف معنادار و هدفمند» پرداخته شد و بیان گردید که فقدان این‌گونه اهداف می‌تواند باعث بروز چه مشکلات روانشناختی در زندگی افراد شود.

در ادامه این دوره تکنیک‌محور، در هر جلسه کاربرگ‌هایی برای تعیین ارزش‌ها به شرکت‌کنندگان ارائه شد که به آن‌ها کمک می‌کرد با استفاده از تکنیک آگاهی از ارزش‌ها (VAT) و انجام تمرینات هر کاربرگ ارزش‌های منحصر به فردِ خلاقانه، تجربی و نگرشی خویش را کشف کنند.

در بخش سوم و پس از تعیین سلسله‌مراتب ارزش‌ها، کاربرگ‌هایی برای تعیین اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد اهداف خود را در بازه‌های زمانی مختلف تعیین نمایند. در جلسات پایانی این دوره نیز شرکت‌کنندگان در قالب تمریناتی میزان مطابقت اهدافشان را با ارزش‌های منحصر به فرد خود بررسی نموده و راه‌های واقع‌بینانه و منطقی برای رسیدن به هر هدف و تحقق ارزش‌هایشان را مشخص نمودند.

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۴۰۲

نظر شما :