نتایج پنجمین دوره ارزیابی و رتبه بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی اعلام شد

۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۷ کد : ۴۰۱۵ اخبار برگزیده اخبار آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۱
نتایج پنجمین دوره ارزیابی و رتبه بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی اعلام شد

پنجمین دوره ارزیابی عملکرد و رتبه بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با کسب عناوین اول تا سوم به ترتیب توسط مرکز پژوهش متالورژی رازی، بنیاد علوم کاربردی رازی و شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم به پایان رسید.

در این رقابت سازنده، توسعه کمی و بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی، ارتقای مشتری مداری و همچنین ترویج فرهنگ به اشتراک گذاری و فعالیت شبکه‌ای، در بین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رواج داده می‌شود و آزمایشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل ارزیابی، برای کسب امتیاز در هر کدام از شاخص‌های ذکر شده، رقابت می‌کنند.

در این دوره از ارزیابی عملکرد، پژوهشگاه صنعت نفت، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی، آزمایشگاه مهندسین مشاور آزمونه فولاد، آزمایشگاه بیم گستر تابان، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی و مجتمع آزمایشگاهی کیفیت آزمای جنوب، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

پنجمین دوره ارزیابی و رتبه‌بندی اعضای شبکه آزمایشگاهی، خدمات و فعالیت این مراکز را در سال 1397 مورد بررسی قرار داده که از بین 330 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور، 290 آزمایشگاه در این ارزیابی حضور داشتند.

بر اساس گزارش خدمات آزمایشگاهی ارایه شده در سال 1397، مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بیش از 2 میلیون خدمت را به مشتریان متنوعی همچون پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارایه کرده‌اند. بر همین اساس، در بین 20 رتبه اول، 9 مرکز از بخش خصوصی و 6 مرکز از مراکز تابعه وزارت علوم حضور دارند.

در حال حاضر 41.8 درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، 32.9 درصد اعضا از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 25.3 درصد مابقی، از سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور هستند و اطلاعات توانمندی‌ها، دستگاه‌ها و خدمات این مراکز، در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی labsnet.ir در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار گرفته ‌است.

 فهرست کامل امتیازات و رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از اینجا قابل دریافت است.

آخرین ویرایش۰۱ مهر ۱۳۹۸