تشکیل جلسات هیات استانی

برگزاری جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان خراسان جنوبی با حضور اعضای محترم مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم

۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۴ کد : ۳۰۷ اخبار هیات نظارت و ارزیابی استان
تعداد بازدید:۴۶۴۰
بیست و ششمین جلسه هیأت نظارت و ارزیابی استان در ساعت ۲۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۰۷/۹۷ در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه بیرجند با حضور معاون محترم مرکز نظارت و ارزیابی وزارت عتف (آقای دکتر محمدرضا نیستانی) به همراه روسای کارگروه های دانشگاه های دولتی (آقای دکتر رحیم صفری) و دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی (آقای محمد کریمی) برگزار گردید.
برگزاری جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان خراسان جنوبی با حضور اعضای محترم مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم

بیست و ششمین جلسه هیأت نظارت و ارزیابی استان در ساعت 20 روز چهارشنبه مورخ 11/07/97 در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه بیرجند با حضور معاون محترم مرکز نظارت و ارزیابی وزارت عتف (آقای دکتر محمدرضا نیستانی) به همراه روسای کارگروه های دانشگاه های دولتی (آقای دکتر رحیم صفری) و دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی (آقای محمد کریمی) برگزار گردید.

در ابتدا جناب آقای دکتر خامسان ریاست محترم دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به اعضای محترم مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم به اهمیت جایگاه حوزه نظارت و ارزیابی در دانشگاه پرداختند و سپس به مشکلات موجود در سطح آموزش عالی کشور و بالاخص استان خراسان جنوبی اشاره نمودند و از عدم حمایت کافی مرکز نظارت آموزش عالی از مصوبات هیأت استانی ابراز نارضایتی نمودند. در ادامه آقای دکتر نیستانی اعلام داشتند که هدف مرکز نظارت آموزش عالی، ارتقای جایگاه هیأت­‌های استانی است. همچنین آقای کریمی از هیأت‌های استانی همچون خراسان جنوبی که با حداقل امکانات موجود در حال پیشبرد اهداف آموزش عالی  هستند تشکر و قدردانی نمودند. سپس نمایندگان هر یک از زیر نظام­‌ها به معرفی و ارائه آمار و اطلاعات و اهم مشکلات موجود در زیر نظام خود پرداختند.

جناب آقای دکتر نیلی مدیر محترم نظارت و ارزیابی دانشگاه ضمن تشکر از حضور نمایندگان وزارت علوم و حمایت­‌ها و تلاش­‌های آنان و نیز قدردانی از پشتیبانی و حمایت­‌های ریاست جدید دانشگاه، از وجود امتیازات ویژه برای دانشگاه‌­های بزرگ گله و خواستار توجه بیشتر وزارت عتف به دانشگاه­‌های مناطق محروم با توجه به مرزی بودن این مناطق و لزوم حفظ جمعیت در این مناطق به منظور جلوگیری از هرگونه خطرات ناشی از خالی شدن روستاها و شهرهای قرار گرفته در نزدیکی مرزها شدند. 

جناب آقای دکتر نجفی معاون محترم پژوهش و فن آوری دانشگاه ضمن تائید صحبت­‌های جناب آقای دکتر نیلی، برخی از مشکلات موجود در سطح آموزش و دانشگاه­‌های استان را برشمردند. همچنین جناب آقای دکتر آیتی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواستار توجه بیشتر وزارت علوم به اصلاح برخی ساختارها (از جمله: نظام رتبه بندی دانشگاه­‌ها، تعیین شاخص­‌های نظارت و ارزیابی ) شدند.

 در ادامه جناب آقای دکتر صفری ضمن ابراز خرسندی از حضور در هیأت استانی خراسان جنوبی، دغدغه‌­مندی اعضا حاضر را تحسین نموده و اعلام داشتند که ما در وزارت کلیه این مسایل را بعضاً با شدت بیشتری حس کرده­‌ایم و اکنون در حال بررسی مشکلات و یافتن راهکارهایی برای کاهش و یا از بین بردن آنها هستیم و در این راستا قطعاً هیأت‌های استانی نقش بسیار موثری خواهند داشت. جناب آقای دکتر نیستانی معاون محترم مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی، هیأت‌های استانی را همچون بازوان قوی وزارت در امر نظارت و پیشبرد اهداف آموزش عالی دانستند و متذکر شدند که به مدد هیأت­‌های نظارت استان­‌ها توانسته­اند تحلیل زیر نظام­‌ها را اخیراً تکمیل و جهت تصمیمات بعدی به شورای نظارت عالی ارجاع دهند. همچنین ایشان به هیأت استانی توصیه کردند که به تحلیل­های حرفه­ای شان بها داده و آن­ها را برای وزارت علوم ارسال کنند چرا که از نظر ایشان داده­‌ها و اطلاعاتی که از هیأت­‌های استانی می­‌ر­سد بسیار ارزشمند است.

در پایان جلسه جناب آقای دکتر خامسان ریاست محترم دانشگاه خواستار آینده‌­ای روشن برای آموزش عالی سطح استان و کشور شدند و از همه کسانی که در این مسیر از کوشش فروگذار نمی­‌نمایند پیش­‌تر تشکر و قدردانی نمودند.

آخرین ویرایش۱۹ آذر ۱۳۹۷