در راستای استارتاپ ویکند تخصصی زرناب صورت گرفت؛

معرفی پروژه‌های پژوهشی زرشک

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۹ کد : ۲۷۶۹۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۵۵

در حاشیه برگزاری دومین پیش‌رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب در روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دکتر محمد حسین امینی‌فرد، پروژه‌های پژوهشی پیشنهادی این محصول استراتژیک استان را معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، پروژه‌های پژوهشی زرشک به همت دکتر امینی‌فرد، عضو هیأت علمی گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند تهیه و تنظیم شد.
این پروژه‌ها در ۱۱ محور مختلف تولید و به‌زراعی زرشک، به‌‌نژادی و بیوتکنولوژی زرشک، آبیاری زرشک، خاک و تغذیه زرشک، آفات و بیماری‌های زرشک، علف‌های هرز زرشک، برداشت زرشک، مکانیزاسیون زرشک، فرآوری و صنایع غذایی زرشک، صنایع دارویی و بهداشتی زرشک، بازاریابی، تجارت و گردشگری زرشک ارائه شده و حاصل چندین سال تلاش علمی و تخصصی دکتر امینی فرد در حوزه زرشک می‌باشد.
این پروژه‌ها برای اولین بار منتشر شده و محققین و علاقمندان به حوزه زرشک می‌توانند از آن در جهت رفع چالش‌های این حوزه استفاده نمایند. شایان ذکر است که این پروژه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک مرجع علمی برای شرکت‌کنندگان در رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرند. این رویداد ملی در روزهای۲ لغایت ۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳