پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس

۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۹ کد : ۱۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۵۴

پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس

 

ماه مهر، شروع فصل خاطره‌انگیز پاییز،  فصلی پر از نشانه‌های خالق هستی، بهار علم آموزی و دانش اندوزی و آغاز حرکت دوباره، با نشاط و پرانرژی آینده سازان جوان در مسیر پیشرفت علمی برای توسعه پایدار و رشد و تعالی ایران عزیز است.

مهر همچنین یادآور حماسه آفرینی های مردان و زنان غیور در دفاع از مام میهن و ارزش‌های والای انسانی است که در دوران 8 سال دفاع مقدس، متجلی گردید.

امسال شروع سال تحصیلی در تقارن با ماه محرم و قیام و حماسه حسینی و هفته شکوهمند دفاع مقدس، موجب معطر شدن فضای دانشگاه به رایحه عزت و افتخار حسینی و دمیدن روح شور و حماسه در کالبد آن شده است که تقارنی بسیار معنوی و فرصتی مغتنم برای تجدید حیات مادی و معنوی با معیار و میزان زندگی عزتمندانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و الگو قراردادن آن حضرت و شهیدان والامقام در مسیر زندگی است.

دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات و مهم‌ترین مرکز انسان‌سازی و تربیت علمی، فرهنگی و اخلاقی جوانان فرهیخته این مرز و بوم در شرایط و اقتضائات کنونی به همت نسل جوان،  پویا و  اندیشمند دانشگاهی ، تلاش می کند تا در ارتباط و تعامل مؤثر با بدنه اجرایی کشور، نقش تاریخی و سرنوشت ساز خود را ایفا نماید و با برنامه‌ریزی دقیق و درست به مقاصد و مأموریت های تعیین شده برای آموزش عالی نائل آمده و با ارئه راهکارهای علمی و دانش بنیان به مرزهای دانش و‌ فناوری و نتایج مطلوب بویژه در حوزه اشتغال و اقتصاد دست یابد.

اینجانب ضمن تسلیت ایام عزای حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید و حضور مجدد دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان جدید الورود که دانشگاه  بیرجند را برای تحصیل دانش انتخاب نموده اند، را صمیمانه تبریک می گویم و برای همه عزیزان توفیق دستیابی به مدارج عالی علمی و اخلاقی، همراه  با بهروزی و سعادت از درگاه خداوند متعال خواهانم.

                                                                        دکتر احمد خامسان

                                                                        رئیس دانشگاه بیرجند

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۲ مهر ۱۳۹۷