دکتراحمد خامسان در جمع خبرنگاران: تربیت نیروی توانمند و حل مسایل جامعه از اهداف اساسی دانشگاه بیرجند است

۰۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۹۸

نشست خبری تشریح برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید و پذیرش دانشجویان جدید صبح دوشنبه 9 مهر 97 با حضور رئیس دانشگاه بیرجند در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خراسان جنوبی، اظهار کرد: دکتر منصور غلامی، وزیر علوم به منظور شرکت در اجلاسه شهدای دانشجو و طلبه و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دانشگاهی به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

دکتر خامسان با بیان اینکه یکی از رویکردهای وزارت علوم ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین در راستای حل مشکلات است، تصریح کرد: دانشگاه بیرجند نیز در این راستا گام های اساسی برداشته و یکی از اهداف دانشگاه تربیت نیروی توانمند و حل مسایل جامعه است.

دکتر خامسان ضمن اعلام این خبر که دو پروژه خیرساز با حضور وزیر علوم به بهره برداری می رسد و چند پروژه هم افتتاح کلنگ زنی خواهد شد گفت؛ در سفر وزیر علوم مرکز تحقیقات سیستم‌های هوشمند توان انرژی به بهره‌برداری می‌رسد که در این مرکز، سه بخش شامل؛ مرکز کنترل و پایش شبکه‌های انرژی دانشگاه، آزمایشگاه شبیه‌ساز سیستم قدرت و مرکز کنترل و بهره‌برداری و نیروگاهی هیبرید دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند اشاره ای به اقدامات زیست محیطی و پیاده سازی مدیریت سبز در این دانشگاه هم داشت و ادامه داد:  گسترش نیروگاه خورشیدی و بحث پسماند دانشگاه و جمع‌آوری آب‌های خاکستری را در زمینه محیط زیست دنبال می‌کنیم و در این زمینه قرار است آب‌های خاکستری جمع‌آوری و به چرخه مصرف برگردد.

وی افزود: خرید هرگونه وسایل پلاستیکی در دانشگاه بیرجند متوقف شده است و این اقدام سبب صرفه‌جویی و کاهش آلودگی های زیست محیطی می‌شود. 

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند به حضور 346 عضو هیأت علمی و 12540 دانشجو در340 کد رشته تحصیلی اشاره کرد وگفت: برنامه جدی و جدید در راستای تحول برنامه اشتغال پذیری دانشجویان داریم و شعار سال این معاونت اشتغال پذیری دانشجویان است.

وی به دوره های کارآفرینی برگزار شده و بازنگری در متون درسی و ایجاد رشته های بین رشته ای و تجدید و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و ارتقا و توانمندسازی اعضای هیأت علمی اشاره کرد و اظهار داشت؛ درخشش دانشجویان دانشگاه بیرجند در المپیاد علمی نشانه توانمندی و قابلیت دانشجویان و موجب افتخار این دانشگاه است.

وی ورودی های جدید دانشگاه را 2300 نفر اعلام کرد و گفت؛ دانشگاه بیرجند در سال 97 در 12 رشته گرایش جدید دانشجو  پذیرفته است.

علیرضا منصوری مدیر دانشجویی دانشگاه ضمن اشاره به تعمیر، تجهیز و زیباسازی خوابگاه های دانشجویی در طول فصل  تابستان گفت؛ در حال حاضر ظرفیت خوابگاه های دانشجویی 3900 نفر است.

مدیر امور دانشجویی وجود خوابگاه های دانشجویی در پردیس های دانشگاه  را از عوامل موثر در اسکان مناسب دانشجویان برشمرد و اعلام کرد؛ سه بلوک خوابگاهی درجوار خوابگاه های ملکی دانشگاه توسط بخش خصوصی  به دانشجویان خدمات می دهند.

آخرین ویرایش۰۹ مهر ۱۳۹۷