برگزاری جلسه دفاع از رساله دکتری دانشکده مهندسی

۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۵ کد : ۱۷۷۲ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۶۴۲۵
برگزاری جلسه دفاع از رساله دکتری دانشکده مهندسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، جلسه دفاع از رساله دکتری پویا افشار جهانشاهی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی تحت عنوان "مطالعه تجربی خراشیدگی آستر ورودی نانو ذره ای اکسید روی در پمپ های دوغاب گریز از مرکز" با راهنمایی دکتر سیدیوسف احمدی بروغنی و دکتر مهدی راغبی و به مشاوره دکتر محمد علی کریمی (عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور) و با حضور دکتر جواد خادم به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده در محل اتاق جلسات دانشکده مهندسی برگزار گردید.
به گفته دکتر احمدی بروغنی هدف از انجام این پژوهش مقاوم سازی لاستیک آستر پمپ های دوغاب با استفاده از نانو اکسید روی بوده است.

در این پژوهش ابتدا تاثیر نانو اکسید روی بر خواص مکانیکی لاستیک پرداخته شد و سپس به صورت میدانی سه آستر از لاستیک با ترکیب معمولی ساخته و همزمان سه آستر با لاستیک همراه با نانو اکسید روی به جای اکسید روی معمولی مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج نشان از بهبود عملکرد میدانی آستر دارای مواد نانو اکسید روی دارد. از طرفی پژوهشگر مدعی شده است که استفاده از نانو اکسید روی بدلیل کاهش مصرف اکسید روی اثرات مخرب زیست محیطی را کاهش می دهد.
لازم به ذکر است که داوری این رساله را دکتر سیدحجت هاشمی، دکتر سعید رهنما و دکتر محمد حسین بهشتی (عضو پژوهشکده پلیمرو پتروشیمی ایران) به عهده داشته اند.

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۷