آغاز طرح پایش سلامت جسم کارکنان دانشگاه بیرجند

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۹ کد : ۲۰۲۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۵۱۲
طرح پایش سلامت جسم کارکنان دانشگاه بیرجند براساس مصوبه شورای سیاست گذاری بهداشت و درمان از ابتدای اسفند ۹۷ توسط مرکز بهداشت و درمان (درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای سلامت جسمی کارکنان آغاز شد.
آغاز طرح پایش سلامت جسم کارکنان دانشگاه بیرجند

طرح پایش سلامت جسم کارکنان دانشگاه بیرجند براساس مصوبه شورای سیاست گذاری بهداشت و درمان از ابتدای اسفند 97 توسط مرکز بهداشت و درمان (درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای سلامت جسمی کارکنان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طرح پایش سلامت جسم برای تمامی اعضای هیأت علمی، کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی پس از انعقاد قرارداد با یکی از آزمایشگاه های معتمد سطح شهر بصورت کاملا رایگان انجام می شود.
در آغازین روز اجرای این طرح اعضای هیأت رئیسه دانشگاه پس از حضور در آزمایشگاه طرف قراداد نسبت به انجام آزمایشات پزشکی اقدام کردند.
بررسی فیزیکی و آناتومیکی بدن، ارزیابی چربی زیرپوستی و ...نیز بخشی از این طرح است که با همکاری مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه و مشاوره ورزشی دانشگاه انجام خواهد شد.
نتایج بدست آمده از آزمایشات کارکنان توسط کادر درمانی مستقر در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بررسی و به افرادی که زمینه های مورد آزمایش مشکلی داشته باشند اطلاع رسانی و توصیه های بهداشتی لازم ارائه می شود و در صورت ضرورت جهت اقدامات درمانی بعدی ارجاع می شوند.
براساس طرح پایش سلامت که تاکنون پنج دوره از آن با موفقیت برگزار شده است هر عضو دانشگاه بیرجند دارای پرونده ای از سوابق پزشکی در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه می باشد و وضعیت بهداشت و سلامت کارکنان به طور مستمر کنترل می شود.
لازم به توضیح است که دانشگاه بیرجند جزء اولین دانشگاه های برگزار کننده طرح پایش سلامت در سطح دانشگاه های کشور است.

آخرین ویرایش۰۶ اسفند ۱۳۹۷