افتتاح نمایشگاه فستیوال نوروز در دانشگاه بیرجند

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۰ کد : ۲۱۵۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۰۳
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، صبح یکشنبه مورخ ۱۲ اسفند ۹۷ نمایشگاه فستیوال نوروز با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه فستیوال نوروز در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، صبح یکشنبه مورخ 12 اسفند 97 نمایشگاه فستیوال نوروز با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف کارآفرینی، گسترش فرهنگ حمایت از صنایع دستی و هنرهای تجسمی دانشجویان در محل سالن نمایشگاهی تالار ولایت به مدت دو روز از ساعت 9 صبح الی 5 عصر دایر است و در صورت استقبال دانشجویان، قابل تمدید خواهد بود.

دکتر علی زنگویی مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگراران گفت: فستیوال نوروز در آستانه عید و با مشارکت همه کانون های دانشگاه برگزار می شود.

وی افزود: اکثر غرفه های این نمایشگاه متعلق به دانشجویان و برخی از غرفه ها نیز از از سطح شهر در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کارگاه معرق یکی از برنامه های این نمایشگاه است که در آن، هنر معرق کاری به مدت 2 تا 4 ساعت توسط استاد تدریس می شود.

دکتر علی زنگویی ادامه داد: تزئین سفره و ظروف سفره هفت سین دیگر کارگاه این نمایشگاه است که در آن چگونگی تزئین سفره هفت سین و چیدمان ظروف روی آن آموزش داده می شود.

وی افزود: کارگاه دیگر این نمایشگاه، دکوپاژ روی تخم مرغ است که به علاقمندان آموزش داده می شود.

 مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های حاشیه این نمایشگاه، برگزاری چند تئاتر از جمله تئاتر موزیکال، تئاتر خیابانی حاجی فیروز، نمایش عروسکی مبارک است.

دکتر علی زنگویی اظهار کرد: در حاشیه این نمایشگاه مسابقاتی از جمله مسابقات عکاسی، مسابقه بهترین سبزه سفره عید، مسابقه خط نوروز، مسابقه عید و ادب، مسابقه طراحی و نقاشی و مسابقه طراحی تخم مرغ سفالی برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: پخش فیلم کمدی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

 مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: میز فروش صنایع دستی و هنرهای تجسمی، زیور آلات، دست سازهای چرمی و سنتی، محصولات بومی و محلی و نیز شیرینی های سنتی از جمله میز فروش های واقع در این نمایشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، بازدید برای عموم آزاد است و از همگان برای شرکت در آن دعوت می کنیم.

 مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارج نهادن و توجه به آداب و رسوم گذشته و تاثیر گذار به وحدت ملی به عنوان سرمایه ملی است.

 دکتر علی زنگویی تصریح کرد: نوروز، آدابی دارد که این آداب باعث به وجود آمدن یک سرمایه ملی یعنی حفظ وحدت ملی می شود بنابراین همه ارگان های فرهنگی بایستی به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند نیز با برگزاری این نمایشگاه سعی در تشویق و ترغیب دانشجویان به حفظ آداب نوروز و نیز وحدت ملی دارد.

آخرین ویرایش۱۲ اسفند ۱۳۹۷