رئیس دانشگاه بیرجند:جشنواره حرکت نمود شور، خلاقیت و نوآوری دانشجویان است

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۷ کد : ۲۱۸۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۱۷۲
دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت، ویژه معرفی فعالیت ها، آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه بیرجند امروز ۱۳ اسفند ۹۷ در محل سالن کوثر با حضور رئیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
رئیس دانشگاه بیرجند:جشنواره حرکت نمود شور، خلاقیت و نوآوری دانشجویان است

دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت، ویژه معرفی فعالیت ها، آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه بیرجند امروز 13 اسفند 97 در محل سالن کوثر با حضور رئیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند پس از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی و استان برگزار شد از تمامی غرفه های موجود در این نمایشگاه بازدید کرد.

دکتر خامسان ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه در جریان روند برگزاری و دستاوردهای ارائه شده قرار گرفت و در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: جشنواره حرکت نمود شور، خلاقیت و نوآوری بین دانشجویان می باشد و تمامی این فاکتورهای مثبت در نسل جوان دانشگاهی وجود دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: با برگزاری این گونه جشنواره ها در دانشگاه و اجرای ایده های دانشجویان به صورت پایلوت می توان امید را در بین دانشجویان تقویت کرد.

دکتر خامسان همچنین به نقش سازمان های بالادستی در حمایت از دستاوردهای دانشگاهی و اطمینان کردن به دانشجویان اشاره کرد و ابراز داشت: این حمایت ها منجر به تجاری سازی محصولات خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سوق دادن ایده ها به سوی کارآفرینی و ایجاد کافه کارآفرینی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این مجموعه جزء کوچکی از حلقه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه بیرجند است.

دکتر خامسان ایجاد دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، مرکز نوآوری، مرکز رشد، مرکز شتابدهی، مرکز اشتغالزایی، مرکز جوار دانشگاهی و آموزش مهارت ها و ایجاد دفتر توسعه برنامه ریزی آموزشی را حلقه ای از زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه دانست که در حوزه مهارت آموزی و اشتغالزایی دانشجویان در حال فعالیت می باشند.

ایشان در ادامه اظهار داشت:  فعال شدن حلقه های زیست بوم کارآفرینی و نوآوری باعث ارتقای دانشگاه از نسل سوم به نسل چهارم که دانشگاه های نسل چهارم از یکسو تأثیر قابل توجهی بر محیط پیرامون و توسعه محلی و منطقه ای دارند و از سوی دیگر، این نوع دانشگاه ها موجبات تحول و توسعه خود را فراهم می کنند خواهد شد.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت 13 تا 16 اسفند 97 از ساعت 9 تا 15 در محل سالن کوثر دایر است.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۷