برگزاری نشست مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه بیرجند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۵ کد : ۲۲۴۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۵۴
نشست مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با رؤسا و معاونان و مسئولان نهاد و مدیران گروه های معارف دانشگاه های خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه در محل سالن گردهمایی های حوزه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
برگزاری نشست مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، نشست مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با رؤسا و معاونان و مسئولان نهاد و مدیران گروه های معارف دانشگاه های خراسان جنوبی امروز چهارشنبه 15 اسفندماه در محل سالن گردهمایی های حوزه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دکتر احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خوش آمد گویی به حاضران در این نشست گفت: رسالت مهم دانشگاه تربیت دانشجویان نه فقط در زمینه های علمی بلکه در زمینه های اخلاقی و معرفتی می باشد و نقش حوزه علوم اسلامی در قبال این مسئولیت بسیار مهم است.

حجت الاسلام محمدعلی جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گزارشی از عملکرد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان ارائه نمود و سپس با اشاره به کاهش قطع شدن بودجه این حوزه در چندسال اخیر، از لزوم تصمیم برای تامین هزینه اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان توسط دانشگاه ها تاکید کرد.

حجت الاسلام دکتر محمدجواد واعظی مدیر حوزه علوم دانشگاهیان با اشاره به تاریخچه و فلسفه تشکیل حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اهداف این مجموعه که شامل ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی ، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی ،ارتقاء تعهد انقلابی و بصیرت افزایی در دانشجویان و  نخبه یابی ، نخبه پروری فرهنگی و تشکیل شبکه نخبگان فرهنگی در راستای ایجاد تمدن اسلامی را برشمرد.

دکتر واعظی افزود: آمار نشان می دهد دانشجویان بعد از حضور در حوزه علوم  اسلامی دانشگاهیان در زمینه درسی رشد داشته اند و حوزه علوم اسلامی بیرجند به عنوان یکی از مراکز ممتاز کشور می باشد.

در ادامه جلسه حضار به بیان مطالبی در مورد نقش حوزه علوم اسلامی پرداختند.

دکتر  ایرج مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان  از ابراز علاقه دانشگاه فرهنگیان نسبت به ایجاد شعبه حوزه علوم اسلامی در دانشگاه فرهنگیان جهت تقویت باور و تفکر دانشجویان این دانشگاه که معلمان آینده جامعه هستند اشاره کرد.

دکتر حجت هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به زندگی چندساله در غرب، فرهنگ غرب را به لجنی خاص تشبیه کرد و برلزوم تبین فرهنگ اسلامی در جامعه دانشگاهی تاکید نمود.

دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر لزوم آسیب شناسی واقع بینانه از دانشگاه برای بهتر کردن روند حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تاکید نمود.

دکتر زنگویی مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند نیز به سه مرحله دانش، عمل و هنجار برای نهادینه کردن یک هنجار در جامعه و در مورد لزوم برنامه ریزی جهت حرکت به سوی تبدیل علم و دانش به عمل و هنجار در حوزه علوم اسلامی سخنانی را بیان کرد.

درپایان نیز حجت الاسلام واعظی به دغدغه روسای دانشگاه های خراسان جنوبی برای ترویج معنویت و اخلاق در جامعه دانشگاهی اشاره کرد و آن را یکی از پیشرفت های نظام اسلامی نسبت به قبل از انقلاب دانست.

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۳۹۷