به همت مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛

کارگاه دو روزه اصول خبر نویسی و عکاسی خبری آغاز شد

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۵۸۶۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۰۴
دوره آموزشی خبرنویسی و اصول عکاسی خبری به همت جهاددانشگاهی، خانه مطبوعات خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند آغاز شد. این کارگاه خبری در دو روز متوالی ۲۹ و ۳۰ آبان با تدریس سید میلاد اوصیاء، مدیر خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) و با حضور رابطین خبری دانشگاه بیرجند و دیگر ادارات استان برگزار می‌شود.
کارگاه دو روزه اصول خبر نویسی و عکاسی خبری آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این کارگاه آموزشی دو روزه که با همکاری دانشگاه بیرجند، جهاد دانشگاهی استان، خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود، سید میلاد اوصیاء مدیر خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تدرس اصول و روشه‌ی خبرنویسی می‌پردازد. در بخشی از دومین روز این کارگاه نیز محسن نوفرستی عکاسی خبری را تدریس خواهد کرد.
سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد، سرپرست مدیریت روابط عمومی واطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی استان، گفت: در این دوره رابطین خبری دانشگاه بیرجند با هدف ارتقاء دانش و آگاهی، پیشرفت روزافزون تکنولوژی و لزوم استفاده از آن در جهت افزایش سرعت و دقت، حضور دارند. وی اشاره کرد؛ دوره‌‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و آموزش مناسب رابطین خبری ادامه خواهد داشت. 
وی ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و خانه مطبوعات استان و خبرگزاری ایکنا گفت: به مناسبت روز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، رابطین فعال و برتر انتخاب خواهند شد. 
در ادامه دکتر سیدکاشی؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حوزه اطلاع رسانی و خبرنویسی به توضیحاتی در این خصوص پرداخت.
همچنین، سپیده قلندری، مدیر اداره هنر و رسانه و سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در آیین افتتاح این دوره گفت: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی بویژه خبرگزاری برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف است. 
وی با بیان اینکه این دوره با تلاش معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) برگزار خواهد شد، افزود: خبرگزاری ایسنا و ایکنا آمادگی دارد تا با ارائه اخبار مفید و امیدبخش در راستای رفع سوالات و دغدغه‌ها گام بردارد. 
وی با اشاره به اینکه این دوره دو روزه خواهد بود، اظهار کرد: در این دوره اصول و مفاهیم اولیه خبرنویسی، سبک‌های تنظیم خبر، ارکان، عناصر و اجزای خبر، انواع لید و تیترنویسی به فراگیران آموزش داده می‌شود. 
قلندری تصریح کرد: این دوره‌ آموزشی با حضور "سید میلاد اوصیا" مدیر شعب خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) به مدت 16 ساعت آموزشی برگزار خواهد شد. 
محمود حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه خانه مطبوعات ۴۹۲ نفر ثبت نام شده در بخش‌های مختلف دارد که ۳۳۹ نفر تایید قطعی شدند و از این تعداد ۲۹۰ نفر خبرنگار هستند، گفت: در حال حاضر ۸۶ نشریه محلی و پایگاه خبری در استان وجود دارد که ۲۶ مورد پایگاه خبری، ۵۱ مورد سرپرستی نشریات سراسری و ۱۵ فقره هم خبرگزاری‌های سراسری هستند. 
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بود که دوره‌ها به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: خانه مطبوعات خراسان جنوبی این آمادگی را دارد، دوره‌های آموزشی را با هدف ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و بهره‌گیری از دانش‌های مرتبط با مباحث روز جامعه رسانه‌ای در برنامه کاری خود قرار دهد.
کارگاه آموزشی خبر نویسی و عکاسی خبری در دو روز برگزار می‌گردد. در دومین روز برگزاری این کارگاه رابطین خبری با اصول عکاسی خبری آشنا می‌شوند.

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۴۰۲