اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه بیرجند

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۶۸۹۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۹۰
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند با اعلام خبر اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه، گفت: با افزایش فضای خوابگاهی دختران و پسران دانشجو به ۴۶ هزار و ۲۸۴ مترمربع در دانشگاه بیرجند زمینه اسکان همه متقاضیان خوابگاه فراهم شد.
اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سید مرتضی موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه با اعلام اینکه 100 درصد از دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشگاه بیرجند اسکان یافتند، افزود: اکنون هفت خوابگاه به مساحت ۲۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع فضا با ظرفیت ۲ هزار و ۱۲ نفر ویژه برادران در بیرجند فعال است.
وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۶ دانشجوی خواهر دانشگاه بیرجند در هفت خوابگاه به مساحت ۲۳ هزار و ۹۵۰ مترمربع مستقر هستند.
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: اکنون ۲۰ سوئیت به مساحت هزار و ۱۶۰ مترمربع در پردیس شوکت‌آباد بیرجند، پروفسور بهفروز و عبدالعلی بیرجندی در شوکت آباد ویژه متأهلان است.

ساخت سه خوابگاه متأهلی با کمک خیرین
وی با بیان اینکه سه خوابگاه متأهلی با کمک خیرین در این دانشگاه در دست ساخت است، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این سه خوابگاه، ۳۶ سوئیت به مجموع خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه بیرجند افزوده می‌شود.
موسوی با اشاره به کمبود خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه بیرجند، گفت: خوابگاه‌های در حال ساخت بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسد. وی تعداد دانشجویان متاهل این دانشگاه را ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در سفر دوم هیات دولت به خراسان جنوبی در خصوص خوابگاه‌های متاهلی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند افزود: با توجه به برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نهضت تامین خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها، در استان نیز این مهم را پیگیری می‌کنیم تا در این خصوص مانند خوابگاه‌های مجردی بتوانیم همه درخواست‌ها را پوشش دهیم.

آخرین ویرایش۱۴ بهمن ۱۴۰۲