عضو هیأت علمی دانشگاه مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۲۶۹۵۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۴۸
براساس حکمی از سوی دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر محمد بهنام‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه به سمت مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست همایش ارتباط بین دانشگاه‌ها و فرهنگستان، که ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ برگزار گردید، دکتر محمد بهنام‌فر، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی را به سمت مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد.
در حکم صادره از سوی دکتر حدادعادل به دکتر بهنام‌فر آمده است؛ پیرو معرفی رئیس محترم دانشگاه بیرجند، به موجب این حکم به عنوان مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آن دانشگاه منصوب می‌شوید. امید است با همراهی مسئولان و اعضای محترم هیأت علمی در برقراری پیوند گسترده‌تر جامعه دانشگاهی با فرهنگستان به منظور پاسداری از زبان و ادبیات فارسی در جامعه موفق باشید.
در این نشست، دکتر حداد عادل با تأکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با فرهنگستان گفت: تا امروز متاسفانه رابطه فرهنگستان با دانشگاه‌ها مناسب و درخور نبوده است. رابطه ما با دانشگاه‌ها رابطه تعریف شده‌ای نیست و استادان نمی‌دانند در فرهنگستان چه می‌گذرد و ما هم نمی‌دانیم در دانشگاه‌ها چه می‌گذرد و این درست نیست باید ارتباط دو سویه را برقرار کنیم. از هر دانشگاهی خواستیم که یک نفر را به عنوان مسئول ارتباط دفتر هر دانشگاه با فرهنگستان معرفی کند و حدود ۲۲ نفر در ماه های اخیر معرفی شدند. از نماینده دانشگاه‌ها سپاسگزارم که آمدند و در صدد پیگیری آین نامه‌های مرتبط با زبان فارسی و ارتباط هرچه بهتر برآمدند. 
همچنین دکتر محمد دبیرمقدم، معاون علمی پژوهشی فرهنگستان نیز با توضیح درباره برخی وظایف فرهنگستان عنوان کرد: از حدود ده سال پیش در فرهنگستان تاکنون ۹۴ سخنرانی ماهانه برگزار شده است. کوشیده‌ایم این سخنرانی‌ها متمایز و در سطح علمی گسترده و تأثیرگذار باشد. 
در پایان، احکام استادان حاضر در این نشست از سوی دکتر حداد عادل اعطا شد.

آخرین ویرایش۱۸ بهمن ۱۴۰۲