پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت روز معلم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۳ کد : ۲۷۵۵۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۹۱
پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت روز معلم

متن پیام رئیس دانشگاه بیرجند به شرح زیر است:

برادران عزیز، خواهران گرامی

ایام مبارک اردیبهشت‌ماه، مزیّن است به نام استاد شهید مرتضی مطهری و معطّر است به نام بزرگداشت مقام استاد و معلم. به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) اساتید دانشگاه بهترین و برجسته‌ترین نیروى انسانى کشورند، چرا که به امر خطیر تربیت انسان‌ها مشغول‌اند. اهمیت مقام معلم و تکریم جایگاه استاد در روزگار کنونی که اساتید دانشگاه، پیشقراولان نهضت علمی و فناورانه کشورند ارزش و اهمیت مضاعفی می‌یابد. مسلماً بدون مجاهدت معلمان، جایگاه علمی امروز ایران کسب نمی‌گردید و بدون تلاش خالصانه‌ی آنان دوام نیز نخواهد یافت. از طرفی، بن‌مایه‌ی پیشرفت ایران در شرایط امروزی، مسئله‌یابی است که باز هم اساتید دانشگاه هستند که با صرف عمر گرانمایه، علاوه بر یافتن و طرح مسائل اساسی کشور، با همراهی و همدلی دانشجویان در پی کشف راه‌حل‌های بومی هستند؛ چرا که استاد جایگاه تأثیرگذارى در ذهن شاگردان خود دارد و لذا تفوّق علمى اساتید بر دانشجویان فرصت بی‌نظیری برای تربیت نسل جوان و آینده‌ساز کشور فراهم می‌آورد. 

اساتید گرامی، محیط دانشگاه را به عنوان محیط کار اصلی خود بدانید. این محیط، جایگاه تأثیرگذاری شما در ذهن دانشجویان است. تربیت نسل‌های جوان، نه تنها به تحقیقات علمی، بلکه به تربیت اخلاقی، ایمانی و هویتی نیز نیاز دارد. اساتید می‌توانند با توجه به چالش‌ها و مسائل کشور، تربیت فرهنگی و اخلاقی دانشجویان را تقویت کرده و به پیگیری تحوّل‌های مستمر در محیط دانشگاه اهتمام ورزند. همچنین با تدریس و تحقیق امیدورانه، فضای کلاس درس و محیط دانشگاه را مملو از امید به آینده نمایند.  

اینجانب با کمال خضوع و احترام، تلاش‌های ارزنده و سرشار از عاطفه و انگیزه‌تان را در تربیت نسل‌های آینده شایسته‌ی بهترین مراتب تقدیر دانسته و از خداوند سبحان خواهانم که شما فرهیختگان علمی را مشعل راه آینده‌ی جوانان و ایران اسلامی قرار دهد. 

‎احمد لامعی گیو
‎رئیس دانشگاه

 

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳