وزارت علوم از ساماندهی آموزش عالی دانشگاه ها استقبال می کند

۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۸ کد : ۲۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۲۹
وزارت علوم از ساماندهی آموزش عالی دانشگاه ها استقبال می کند

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم از استان هایی که به صورت داوطلبانه در راستای ساماندهی آموزش عالی دانشگاه های استان اقدام کند استقبال می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر منصور غلامی در حاشیه آیین افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: استان هایی که برای ساماندهی آموزش عالی از جمله ماموریت گرایی دانشگاه ها، ایجاد هم افزایی و تبدیل دانشگاه های ضعیف به قوی تلاش کند مورد استقبال ما خواهند بود.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: برخی دانشگاه ها ظرفیت کافی ندارند یا استقبال کافی از آن نشده که بایستی در کنار سایر دانشگاهها قرار گرفته و به مراکز قوی دانشگاهی تبدیل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان جنوبی در رابطه با آمایش و ساماندهی آموزش عالی پیش قدم شده است.

وی یادآور شد: امید است وزارت علوم بتواند برای حمایت از این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پیش قدم شود.

دکتر غلامی افزود: امروز چهار پروژه عمرانی که با همکاری خیرین احداث شده بود افتتاح شد که امید است این قدم ها در استان خراسان جنوبی و شهرستان ها بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی افزود: وزارت علوم سال جدید را به خوبی آغاز کرد فردا بیرجند خواهیم بود و روز یکشنبه نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی 97 ـ 98 ریاست جمهوری در دانشگاه تهران با اساتید و دانشجویان دیدار خواهند داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که عصر امروز (جمعه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد بیرجند شد، مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند توان و انرژی، آزمایشگاه برق و کامپیوتر علی اکبر فلاحی، مرکز مشاوره و درمان و سرای دانشجویان متاهل دانشگاه بیرجند را افتتاح کرد.

شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی، بازدید از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، دیدار با اعضای هیات علمی و دانشجویان، حضور در شورای اداری استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دیگر برنامه های سفر 2 روزه منصور غلامی و هیات همراه به این استان است.

دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از دانشگاه های مادر در شرق کشور هم اکنون 12 هزار و 540 دانشجو در 340 کد رشته فعال و جاری دارد.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۷