وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشجویان ایران جز اخلاقی ترین دانشجویان دنیا هستند

۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۴ کد : ۳۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۱۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشجویان ایران جز اخلاقی ترین دانشجویان دنیا هستند

دکترمنصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در تالار ولایت با دانشجویان دانشگاه بیرجند دیدار کرد.

دکتر منصور غلامی، پس از بیان سخنان و مطالبات دانشجویان توسط نمایندگان تشکلهای دانشجویی گفت: مشکلات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان و نمایندگان آنان در دانشگاه بیرجند شنیده شد که برای رفع بخشی از این مشکلات از جمله سرویس ایاب و ذهاب از طریق استانداری و مسئولان استان پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه همه مشکلات دانشجویان را می دانیم و به آن واقف هستیم افزود: تا جایی که ممکن است تلاش کرده ایم سطح خدمات رفاهی دانشگاه ها را افزایش دهیم.

وی در ارتباط با بازدید های علمی دانشجویان نیز گفت: دانشگاه ها برای تامین بازدیدهای علمی برنامه و برنامه ریزی لازم را در تامین بودجه ها داشته باشند و اکنون که اوایل ترم هستیم دانشجویان اگر برنامه بازدید علمی دارند با اساتید دانشگاه ها هماهنگ کنند فکری سبب شود بازدیدها به اندازه لازم انجام نشود که تقاضا داریم در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به افتتاح پروژه های عمرانی خیرخواهانه در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: در سطح دانشگاه های کشور فعالیت های عمرانی زیادی توسط خیران در حال انجام است که در دانشگاه بیرجند نیز این فعالیت ها موجب دلگرمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچوقت از نشست با دانشجویان دانشگاه ها پشیمان نبوده ام اظهار داشت: نشست های دانشجویی با صفا و صمیمیت و با صراحتی که لازمه جوانی است انجام می شود همکاران دانشگاهی هم از صراحت دانشجویان ناراحت نمی شوند بلکه باید این صراحت در جامعه سبب شود با شرافت و شهامت زندگی کنید.

وی افزود: غلامی، اخلاق را محور زندگی اجتماعی بشر دانست و گفت: دین مبین اسلام نیز تاکید بر اخلاق دارد پیامبر اکرم (ص) فرموده من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده ام لذا باید همه تلاش کنیم در هر شرایط سختی اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دانشجویان ایران جزو اخلاقی ترین دانشجویان دنیا

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان جمهوری اسلامی ایران جزو اخلاقی ترین دانشجویان دنیا هستند گفت: این ویژگی ها باید سبب سربلندی دانشجویان در تمام مراحل زندگی شان شود.

رسیدگی به وضعیت رفاهی دانشجویان، تامین، افزایش و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانشگاه، افزایش بودجه های فرهنگی، پروژه محوری فعالیت ها، افزایش سرانه های دانشجویی از عمده مشکلاتی بود که توسط نمایندگان دانشجویان در این نشست مطرح شد.

آخرین ویرایش۲۱ مهر ۱۳۹۷