آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۲۶۵۰۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۱۳
آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت روز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲، با حضور سیدمحمدرضا طالبی، معاون استاندار خراسان جنوبی، نوید نجات بخش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران و مسئولان استان و دانشگاه در دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت، سیدمحمدرضا طالبی، معاون استاندار خراسان جنوبی، ضمن تقدیر از حضور شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان در نمایشگاه روایت پیشرفت دانشگاه بیرجند، گفت: یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های جنگ ترکیبی جنگ نرم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن جنگ نرم دشمن بر علیه جمهوری اسلامی، بیان داشت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های جنگ نرم، جنگ روایت ها و جنگ رسانه ای است که دشمن برای سیاه نمایی و خباثت خود از آن استفاده می‌کند.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین مؤلفه‌های مختلفی مانند زبان هنر، سخنرانی، رسانه، اقدامات فناورانه و دانش بنیان دارد.
وی با اشاره به صنعت دانش بنیان و پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب، افزود: کشور در این سالها دستاوردهای بسیار بزرگی در شرایطی تحریمی داشته است.
طالبی، عنوان کرد: ما همه پیشرفت‌های بزرگ را در سایه تحریم دشمن بدست آورده‌ایم و این نتیجه جوانان، دانشجویان و دلسوختگان کشور است.
وی گفت: ما هر کجا اراده کرده‌ایم رسیده‌ایم و در هشت سال دفاع مقدس حتی یک سیم خاردار نداشتیم و دشمن هم تحریم‌های خود را برعلیه کشور آغاز کرد و امروز ما در حوزه دفاعی و موشکی به جایی رسیده‌ایم که موجب اقتدار ما شده است.
طالبی گفت: تولید علم و فناوری قدرت آفرین است در نتیجه دانشی که شما جوانان و نخبگان دارید باعث قدرت شده است.
 وی با بیان اینکه امسال دو انتخابات را پیش رو داریم، افزود: دشمن امروز به دنبال این است که رقابت انتخاباتی  ما را به مخاطره بیندازد  که مشارکت حداکثری موجب قطع امید دشمن خواهدشد.
طالبی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند روایت پیشرفت موجب امید آفرینی در جامعه است.
در این مراسم، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند با تقدیر و تشکر از حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه، شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اصفهان و جامعه وارثون خراسان جنوبی در برپایی این نمایشگاه بزرگ در دانشگاه بیرجند، گفت: واژه علم و تولید علم در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) جایگاهی بسیار رفیع دارد.
وی به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سال 1368 بسیجیان را به جهاد علمی دعوت کردند. در دیدار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (سال 1375) با رهبر مظم انقلاب اسلامی برای اولین بار حضرت آقا به جنبش نرم افزاری تأکید فرمودند. امروزه در سایه حمایت‌های بزرگان انقلاب شاهد تحول اساسی در عرصه علم و پژوهش هستیم. تولیدات علمی کشور گویایی این است که در عرصه علمی و پژوهشی گامهای مؤثری برداشته شده است به گونه‌ای که امروز جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران به رتبه 16 جهانی رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه در سه قرن اخیر بحث علم و علم گرایی و دانش موجبات اقتدار هر کشور را باعث شده است، گفت:در قرآن کریم 750 آیه به موضوع علم اشاره شده و در نهج البلاغه نیز بیش از 300 مورد واژه علم و تفکر و اندیشه بکار برده شده است.
وی به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره علم و فناوری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا می‌فرمایند؛ "اگر به علم و فناوری روی آوریم به سهولت به قله‌های رفیع علم و دانش و عظمت و افتخار دست خواهیم یافت. " 

پیشرفت چشمگیر دانشگاه بیرجند در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC
رئیس دانشگاه بیرجند به کسب رتبه دانشگاه بیرجند در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، در سال ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰، اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیرجند با ۱۴ پله صعود، رتبه ۳۶ را در بین کل دانشگاه‌ها از بین ۱۱۱ دانشگاه و با  ۱۱ پله صعود رتبه ۳۱ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور بدست آورده که کسب این جایگاه در ظرف کمتر از دو سال گذشته، نتیجه تلاش، همدلی و همراهی خانواده بزرگ دانشگاه است.
در ادامه، نوید نجات بخش، مدیر عامل شرکت بهیار صنعت اصفهان، به پیشینه خانوادگی خود پرداخت و اظهار داشت: شرکت بهیار صنعت سپاهان در ابتدای کار از یک برانکارد بیمارستانی شروع کرد. وی افزود: در حال حاضر این شرکت دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی، دستگاه ایکس ری برای گمرکات و دستگاه سی تی اسکن را تولید می‌نماید.
وی گفت: باید برای همه کار و امورمان به خدا توکل کنیم و از دفاع مقدس برای پیشرفت کشور الگو بگیریم. نجات بخش بیان کرد: در همه کارها مشکلات وجود دارد و باید مسیر را به درستی به جوانان نشان دهیم. 
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی بن بست وجود ندارد، گفت: بین زنده بودن و زنده ماندن فاصله وجود دارد و نباید راه ها را به روی فرزندانمان ببندیم بلکه باید راه توسعه و پیشرفت را به آنها نشان دهیم. مهندس نجات بخش افزود: اگر کارمان و محصولامان همراه با عشق باشد به پیشرفت خواهیم رسید. 
وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت وجودمان برای مسیر  پیشرفت زندگی‌مان استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه امروز ۷۰۰نفر نیرو در این شرکت دانش بنیان حضور دارند و در حال حاضر با استفاده از توان جوانان نخبه در حال ساخت هواپیما هستیم.
مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان متکی بر دانش است، گفت: بروکراسی مانع پیشرفت است.
مهندس نجات بخش به اینکه بروکراسی موجب به هدر رفتن نیرو و تلاش افراد است، گفت: نمی‌توان با مادیات پیشرفت را سبب شد بلکه باید از توان و ظرفیت‌ها استفاده کرد.
نجات بخش افزود: ایمان و اعتقاد راسخ به خدا موجب می‌شود به پیشرفت برسیم و در امور زندگی پیشرفت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با افتخار در نمایشگاه روایت پیشرفت حضور پیدا کرده‌ایم، عنوان داشت: باید موانع را بشکنیم و از توان و ظرفیتمان استفاده کنیم. وی با اشاره به تکنولوژی بالا در ساخت محصولات، گفت: باید فضای نشدن را بشکنیم و رو به جلو حرکت کنیم. 
نجات بخش با اشاره به اینکه شناخت هدف و باز شدن گره ذهنی موجب رفع مشکلات می شود، عنوان کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و با عقل و چشم زمینی نمی توان کار انجام داد باید با امیدوار بودن به لطف خدا به پیشرفت رسید، علم و فناوری از الطاف الهی است.
همچنین حسین پور، دبیر قرارگاه خاتم الوصیاء خراسان جنوبی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و به روایت پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مدیرعامل و مسئولان شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان تقدیر به عمل آمد.

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۴۰۲