تشریح دستاوردهای سفر دو روزه رئیس دانشگاه به تهران

دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۳ کد : ۲۶۵۸۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۱۴
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در  سفر دوروزه کاری خود به تهران با دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری دیدار کرد. در این دیدار مسائل مربوط به دانشکده‌های اقماری دانشگاه مطرح و بررسی شد.
دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، در دیدار با دکتر زلفی‌گل، مقام عالی وزارت علوم، موضوعات مربوط به دانشکده فنی فردوس و آموزشکده کشاورزی سرایان را پیگیری کرد.
در این نشست و پس از ارائه توضیحات لازم از سوی رئیس دانشگاه، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دستور پرداخت مبلغی از محل صندوق رفاه دانشجویان را جهت خرید خوابگاه دانشجویی دانشکده فنی فردوس صادر کرد. همچنین در ادامه این نشست، موضوعات مربوط به آموزشکده کشاورزی سرایان از ابعاد مختلف مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت. پس از طرح مسائل مختلف، تصمیم‌گیری شد که با نگاه کارشناسی مشکل آموزشکده کشاورزی سرایان مرتفع شود. در ادامه، با حضور دکتر لامعی، جلسه‌ای با دکتر عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم برگزار شد. در این جلسه گفتگویی چند ساعته پیرامون آموزشکده کشاورزی سرایان صورت گرفت و مقرر شد موضوع این آموزشکده در کمیته آمایش و تحول آموزش عالی استان مطرح شود.

درخواست مجوز پذیرش در 20 رشته آموزشی
همچنین با توجه به درخواست مجوز معاون آموزشی دانشگاه از شورای گسترش آموزش عالی، برای اختصاص 20 رشته آموزشی به دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه این موضوع را در نشست با معاون آموزشی وزارت علوم پیگیری کرد و به ارائه توضیحات برای اختصاص مجوز در رشته‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و مهندسی پرداخت. در ادامه، دکتر عموعابدینی، توضیحات لازم برای اختصاص این رشته‌های آموزشی را بیان کرد. وی افزود: صدور مجوز رشته‌های علوم انسانی و بویژه رشته‌های بین رشته‌ای و همچنین رشته‌های دارای پیوست اشتغال مورد اهتمام شورای گسترش است.

دیدار با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم
دکتر لامعی همچنین در این سفر کاری، دیداری با دکتر خطیبی‌نیا، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم داشت. در این دیدار و گفتگو، دکتر لامعی ضمن تشکر از حمایت‌های معاونت اداری و مالی وزارت به وضعیت بودجه و تجهیزات دانشگاه اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ دکتر لامعی در توضیح این دیدار گفت: در ملاقاتهای متنوع با معاونت اداری و مالی وزارت، ایشان شناخت کافی از وضعیت کنونی و چالشهای دانشگاه را بدست آورده‌اند و امیدواریم این ملاقاتها سبب منشأ خیر برای مجموعه دانشگاه بیرجند شود.

پیگیری احداث زمین چمن دانشگاه
همچنین دکتر لامعی، در توضیح پیگیری احداث زمین چمن دانشگاه، گفت: در خصوص زمین چمن دانشگاه مکاتباتی با وزیر محترم نفت انجام شد. در این مکاتبات درخواست گردید که از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت نفت پروژه زمین چمن دانشگاه احداث شود.
دکتر لامعی در سفر به تهران و به منظور پیگیری این موضوع به وزارت نفت مراجعه کرد و در وزارت نفت با مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر و مدیر مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت دیدارهای جداگانه‌ای انجام داد و در این دیدارها موضوع احداث زمین چمن دانشگاه توسط وزارت نفت پیگیری شد.
رئیس دانشگاه همچنین با حضور در معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری موضوع کمک به شرکت‌های دانش بنیان و پهنه شهدا را پیگیری کرد. درپیگیری صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه، مقرر شد فرم‌های مربوطه توسط معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه تکمیل و ارسال شود تا بودجه مورد نظر در جهت اعتلای هرچه بیشتر شرکتهای دانش بنیان و نوآور جذب گردد.

آخرین ویرایش۱۳ دی ۱۴۰۲