در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نشست هم اندیشی اساتید با عنوان «دفاع مقدس یک پیروزی قطعی در آماج تحریفها» برگزار شد

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵ کد : ۱۰۰۱۲ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۸۹۴

در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نشست هم اندیشی "دفاع مقدس یک پیروزی قطعی در آماج تحریفها" با حضور دکتر قنبری، دکترای علوم سیاسی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، روز دوشنبه 7 مهرماه و بصورت مجازی برگزار شد. در این نشست که توسط بسیج اساتید و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاههای خراسان جنوبی حضور داشتند. 
دکترمحمد مهدی دیانی، مسئول بسیج اساتید استان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم و بیان رشادتهای یادگاران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی حمایتهایی که توسط غرب و آمریکا به ارتش عراق می‌شد، ایران اسلامی پیروز این میدان بود و این جز با رشادتهای نام آوران دفاع مقدس ممکن نبود. 
در ادامه این نشست علمی، دکتر علی زنگوئی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سخنانی به از جان گذشتگی هایی که توسط رزمندگان صورت می‌گرفت، اشاره کرد. ایشان در ادامه ضمن بیان علل پیروزی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، افزود: امروز در دانشگاههای سطح دنیا و در کلاسهای درس نظامی در خصوص علل موفقیت رزمندگان ما در آن دوران بحث می‌شود و این قطعاً جز با ازخودگذشتگی، شجاعت و دلدادگی رزمندگان اسلام میسر نبود. 
دکتر قنبری، مهمان نشست و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ضمن بررسی و ذکر دلایل پیروزی قطعی رزمندگان اسلام در جنگ با عراق، خاطر نشان کرد: ما یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و این به دلیل همدلی بود که بین رزمندگان وجود داشت.
ایشان در ادامه ضمن بیان فتح خرمشهر و مجموعه عملیاتی که در هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان انجام شد گفت: این پیروزی ها و رشادت‌ها موجب افزایش هویت ملی و دینی ما شد و امروز این پیروزی را مدیون خون پاک شهداء هستیم.  پایان بخش سخنان دکتر قنبری  بیان برخی از تحریفها در خصوص جنگ تحمیلی بود.
گفتنی است این نشست هم اندیشی حدود دو ساعت بطول انجامید.

 

آخرین ویرایش۰۹ مهر ۱۳۹۹