فرا رسیدن جشن بزرگ امامت و ولایت، «عید سعید غدیرخم» ، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی مبارک باد

۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰ کد : ۹۳۰۵ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۵۶۱

نبی اکرم(صلی الله علیه وآله) : «یوم غدیرخم افضل اعیادامتی، وهوالیوم الذی امرنی الله تعالی بنصب اخی علی بن ابی طالب علما لامتی یهتدون به من بعدی».  «روز غدیرخم برترین اعیاد امت من است، وآن روزی است که خداوند تبارک و تعالی مرا فرمان داد تا برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان جانشین خود معرفی کنم که امتم بعد از من به وسیله ی اوهدایت یابند.»  بحارالانوار،ج37،ص109.

حضرت امام خمینی (ره) : «روز عید غدیر روزی است که پیغمبر صلی الله علیه و آله وظیفه حکومت را معین فرمود و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمود.»

امام خامنه ای (مدظله العالی): «مساله غدیر و تعیین امیرالمومنین (ع) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (ص) یک حادثه بسیار بزرگ و پرمعناست.»

 غدیر، بر آمدن آفتاب امامت علوی بر پهنه سپهر رسالت نبوی و نوید بخش روشنایی حیات بشری است. امامت، خورشید تابناک و پرفروغی است به بلندای هستی، که ژرفنای زمین را از تاریکی می رهاند و مردمان را سعادت، امید و کمال می بخشد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه بیرجند، فرا رسیدن جشن بزرگ امامت و ولایت، "عید سعید غدیرخم" ، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی، را به یکایک خانواده بزرگ دانشگاهی کشور، به ویژه اساتید فرهیخته و عالیقدر دانشگاه بیرجند، تبریک و شادباش گفته و توفیق پیروی از مکتب امامت و ولایت را برای تمامی عزیزان مسئلت می نماید.

آخرین ویرایش۱۵ مرداد ۱۳۹۹