فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد تسلیت باد

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۰ کد : ۸۲۹۷ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۲۲۱

فرازی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در خصوص امام خمینی(ره)
خصوصیات امام، استثنایى و ممتاز و بى نظیر است و هرچه در ابعاد شخصیت ایشان تأمل کنیم، این استثنا و امتیاز را بهتر و بیشتر مى یابیم. حال که این داغ بزرگ، دلهاى ما را گداخته است و غم سنگینى قلبهاى ما را مى فشارد، خلأ وجود او را بیشتر احساس مى کنیم....
امام شخصیتى آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیاى معصومین(علیهم السّلام)، به دشوارى مى توان کسى را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد. آن بزرگوار، قوّت ایمان را با عمل صالح، و اراده ى پولادین را با همت بلند، و شجاعت اخلاقى را با حزم و حکمت، و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، و صفاى معنوى و روحانى را با هوشمندى و کیاست، و تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیت، و ابهت و صلابت رهبرى را با رقت و عطوفت و خلاصه بسى خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه ى آن در قرنها و قرنها بندرت ممکن است در انسان بزرگى جمع شود، همه و همه را با هم داشت. الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتى دست نیافتنى، و جایگاه والاى انسانى او، جایگاهى دور از تصور و اساطیرگونه بود.
او، رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه ى مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. او، عبد صالح و بنده ى خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه شبها و روح بزرگ زمان ما بود. او، الگوى کامل یک مسلمان و نمونه ى بارز یک رهبر اسلامى بود. او، به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او، ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصیت و خودباورى بخشید. و او، صلاى استقلال و آزادگى را در سراسر جهان سرداد و امید را در دلهاى ملل تحت ستم جهان زنده کرد. و او، در عصرى که همه ى دستهاى قدرتمند سیاسى براى منزوى کردن دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى تلاش مى کردند، نظامى بر اساس دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى پدید آورد و دولت و سیاستى اسلامى بنیان نهاد. و او، جمهورى اسلامى را ده سال در میان طوفانهاى سهمگین و حوادث سرنوشت ساز، قدرتمندانه اداره و حراست و هدایت کرد و به نقطه اى مطمئن رسانید. ده سال رهبرى او براى مردم و مدیران ما، یادگارى فراموش نشدنى و ذخیره اى بس گرانبهاست.
(در مراسم بیعت نخست وزیر و هیئت وزیران 16/3/1368 و  در پیام به ملت شریف ایران در تجلیل از امام امّت 18/3/1368 )

*********************************************************

فرازی از فرمایشات امام خمینی (ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب، درباره 15 خرداد
پانزده خرداد یک نقطه عطفی است در تاریخ کشور ما که از همان وقت، شروع به فعالیت سیاسی شد و روحانیون از همان وقت خودشان را مجهز کردند.
پانزده خرداد یک مصیبتی بود برای ملت ما، لکن مبدأ جنبش بود. پانزده خرداد در عین حالی که مصیبت بود لکن مبارک بود برای ملت که منتهی شد به یک امر بزرگی و آن استقلال کشور و ازادی برای همه مملکت. پانزده خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدائیت اسلام و راهنمایی روحانیت. در حقیقت دستاورد نهضت پانزده خرداد 42 پیروزی بیست و دوم بهمن 57 بود.
با فرا رسیدن پانزده خرداد خاطره غم‌انگیز و حماسه آفرین این روز تاریخی تجدید می‌شود... من روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم. ملت بزرگ ایران، سالروز پانزده خرداد را که یوم اللّه است زنده نگه می‌دارد. پانزده خرداد مبدأ نهضت اسلامی ایران است.

 

آخرین ویرایش۱۷ خرداد ۱۳۹۹