به مناسبت روز دانشجو برگزار شد؛

نشست گفتمانی دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند با دکتر روح الله ایزدخواه

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۱ کد : ۲۱۶۹۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۴۹
نشست گفتمانی دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند با دکتر روح الله ایزدخواه، رئیس فراکسیون پیشرفت شرق کشور در مجلس شورای اسلامی، همزمان با روز دانشجو  ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست گفتمانی دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند با دکتر روح الله ایزدخواه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر روح الله ایزدخواه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بیرجند با عنوان راه روشن، بیان داشت: در ۵۰ و ۶۰ سال اخیر جنبش و نهضت‌های دانشجویی همیشه پیشتاز بوده‌اند، گفت: پرچم عدالت‌خواهی از درون دانشگاه‌ها برافراشته شده و جنبش دانشجویی با مطالبه‌گری خود بسیار مؤثر است. رئیس فراکسیون پیشرفت شرق کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از انقلاب حرکت‌های اصیل را دانشجویان پیش بردند، به‌عنوان مثال جهاد سازندگی که تشکیل دهندگان و هسته مرکزی آن دانشجویان بودند که بعداً به یک حرکت عمومی و مردمی تبدیل شد.
نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ۴۲ هزار هسته دانشجویی به صورت جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم به روستاها می‌روند، عنوان کرد: یکی از مشکلات کشاورزان ما در نظام توزیع محصول و دلالی است، آیا این مشکل با دنیای امروز قابل حل نیست.
وی افزود: با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان اهداف بزرگ را محقق کرد و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم بارها به ورود حرکت‌های خودجوش، انقلابی و جهادی برای حل مشکلات جامعه تأکید کرده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عرصه علم و فناوری هم اگر امروز هفت هزار شرکت دانش‌بنیان داریم در این شرکت‌ها حضور دانشجویان بسیار پررنگ‌تر از حضور اساتید است، بیان کرد: در عرصه بین‌الملل هم هسته‌هایی خودجوش ورود پیدا کردند و در تعاملات فرهنگی، عینی و اجتماعی با کشورهای دنیا دانشجویان نیز نقش داشته‌اند.
نماینده مجلس به سه آرمان و هدف جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: آزاداندیشی، تحلیل‌گری و مطالبه‌گری، علم و پژوهش و عدالت خواهی سه هدف اصلی جنبش دانشجویی است و پرچم عدالت خواهی از درون دانشگاه بلند شده است.
وی تصریح کرد: امروز جنبش دانشجویی دچار آسیب‌های شده و آن این است که این تصور احساس می‌شود که ما تنها مطالبه‌گریم و دیگران باید اجرایی کنند.
دکتر ایزدخواه بیان کرد: امام راحل(ره) همیشه تأکید داشتند که جوانان برای سازندگی آماده شوند پس دانشجویان باید خودشان هم وارد میدان عمل شوند و برای حل مشکلات جامعه گام بردارند.
وی گفت: اگر پیشرفت‌های در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم این پیشرفت به همت جوانان و دانشجویانی بوده که روزی خودشان در دانشگاه‌ها مطالبه‌گر بوده‌اند و بعدا خود وارد میدان عمل شده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجو موذن است اگر خوابش ببرد نماز جامعه قضا می‌شود، پس دانشجویان نقش موثری در حل مسائل جامعه دارند.
دکتر ایزدخواه با بیان اینکه در مکتب انقلاب اسلامی موتور محرک رسیدن به اهداف و آرمان‌ها، حرکت مردمی برخاسته از عناصر خودجوش آرمانی است، بیان کرد: اینها جریان‌سازند و مایه خیر در جامعه می‌شوند.
نشست گفتمانی دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند با حضور جمعی پرشور از دانشجویان برگزار گردید. در این نشست، دانشجویان در فضایی صمیمی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت خود پرداختند و دکتر ایزدخواه نیز به تمامی سؤالات دانشجویان پاسخ داد. همچنین در پایان این جلسه از چهار دانشجوی برتر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی قدردانی به‌عمل آمد.
گفتنی است؛ نشست مذکور به همت حوزه بسیج دانشجویی شهید مطهری و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۴۰۱