معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند خبر داد:

افزایش چشمگیر میزان بهره‌وری دانشگاه بیرجند در تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه بین المللی ISC

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۸۲۸۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۴
طبق گزارش موسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه بیرجند در بین ۱۳۲ دانشگاه مقایسه شده موفق به کسب رتبه ۲۶ در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است.
افزایش چشمگیر میزان بهره‌وری دانشگاه بیرجند در تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه بین المللی ISC

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه با اعلام اینکه طبق گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه بیرجند در بین 132 دانشگاه ایران موفق به کسب رتبه 26 در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است، گفت: طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه بیرجند در میان 22 دانشگاه‌ دارای بالای 40 سال قدمت، دارای رتبه 17 می‌باشد. در این مقایسه از نظر بهره‌‏وری و میزان تولید مقالات علمی، دانشگاه بیرجند تقریبا همسطح دانشگاه شهید باهنر کرمان است و از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشگاه قم، دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان پیشی گرفته است.

گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام نشان می‌دهد به لحاظ شاخص سرانه مقالات اعضای هیأت علمی دانشگا‏ه‌‏های جامع بالای 40 سال قدمت، دانشگاه بیرجند  رتبه 12 را از بین 22 دانشگاه به خود اختصاص داده که در این شاخص، دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های مطرحی از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهیدچمران اهواز، دانشگاه رازی و دانشگاه شهید باهنر کرمان پیشی گرفته است.

کسب رتبه 5 در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی

در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه‏‌های تربیت‌مدرس، بوعلی سینا، اصفهان و شهید بهشتی، رتبه 5 را به خود اختصاص داده است.

در شاخص تعداد مقالات Q1 دانشگاه بیرجند در رتبه 12 و در شاخص سرانه مقالات Q1 اعضای هیأت علمی رتبه 8 را به خود اختصاص داده و پیشتاز دانشگاه‌های مطرحی از جمله دانشگاه تربیت‌مدرس، خوارزمی، شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد بوده است. 
در شاخص سرانه مقالات Q1 دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند با کسب رتبه 7 از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز پیشی گرفته است.

کلید واژه ها: مقالات علمی ISC معاون پژوهشی علوم جهان اسلام

آخرین ویرایش۱۲ تیر ۱۴۰۳