عضو هیأت مدیره انجمن بین المللی پارک‌های علم و فناوری گفت:

دانشگاه باید اکوسیستم تربیت افراد خلاق و نوآور باشد

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۳ کد : ۴۸۸۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۰۳
دکتر مصطفی کریمیان اقبال عضو هیأت مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری با اشاره به مراحل رشد و موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دانشگاه باید اکوسیستم تربیت افراد خلاق و نوآور باشد.
دانشگاه باید اکوسیستم تربیت افراد خلاق و نوآور باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، نشست دانشگاه کارآفرین ویژه اعضای شورای دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند، امروز دوشنبه 22 مهر1398 در سالن بشارت برگزار شد.

دکتر کریمیان توجه به مدل کسب و کار، نیروی انسانی، زمان، ایده، بازار و پول را از مهمترین عوامل موفقیت شرکت‌ها دانست و گفت: کسانی که علم را بکار برده‌اند, دنیا را تغییر داده‌ اند و ثروت‌آفرینی نموده اند، این افراد نوآوران هستند و تأثیرگذاری بی‌بدیلی بر جامعه دارند.
عضو هیأت مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری داشتن تفکر انتقادی، خلاقیت، کارتیمی، ارتباطات، سواد اطلاعاتی، سواد رسانه‌ای، سواد تکنولوژی، انعطاف‌پذیری، توانایی رهبری، ابتکار، بهره‌وری و مهارت‌های اجتماعی را به عنوان مهارت‌های دوازده‌گانه قرن 21 برشمرد و افزود: متأسفانه این مهارت‌ها در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی در ادامه آموزش، پژوهش، نوآوری، اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان، روابط بین‌الملل، امکانات و زیرساخت‌ها، آموزش از راه دور، فرهنگ و هنر و مسئولیت اجتماعی به عنوان شاخص‌های کلیدی رقابت بین دانشگاه اشاره کرد و گفت: هسته اولیه دانشگاه، آموزش است و آموزش هسته اولیه پژوهش و این   دردو بایست خدمت نوآوری باشند.

دکتر کریمیان اساتید جوانِ دارای 5 الی 12 سال سابقه خدمت را به عنوان تاثیرگذارترین افراد در آینده دانشگاه و اکوسیستم نوآوری و شاخص‌های کلیدی دانشگاه دانست.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۳۹۸