در همایش ملی چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، از پیشکسوت دوران دفاع مقدس دانشگاه بیرجند تجلیل شد.

همزمان با تجلیل از ۴۱ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، از دکتر محمدرضا آقا ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تکریم و تجلیل شد.
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۴۴۸۷ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۲۳۰۵
در همایش ملی چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، از پیشکسوت دوران دفاع مقدس دانشگاه بیرجند تجلیل شد.

آیین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در سراسر کشور، امروز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه 1400 و در آستانه  چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با سخنرانی سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران، به صورت ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور برگزار شد.

آیین تجلیل از 41 پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در سالن بزرگ فرهنگ سرای شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار گردید که در این مراسم از دکتر محمدرضا آقا ابراهیمی ایثارگر و جانباز هشت سال دفاع مقدس و عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند تکریم و تجلیل شد.

در این مراسم، رئیس جمهور با بیان اینکه حضرت امام (ره) از روز اول اعلام کردند قوانین باید منطبق بر شرع و موازین شرع باشد، اضافه کرد: علاوه بر این قدسیت در عمل هم می‌خواهیم یعنی هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی می‌خواهیم. یعنی اگر نماینده‌ای، کارگزاری، فرماندهی، استانداری و فرمانداری در جایی که خدمت می‌کند علاوه بر حسن فعلی، حسن فاعلی هم می‌خواهد. یک اخلاص هم می‌خواهد تا به کار قیمت دهد. همه سلسله مراتب کار قدسی باشد اما در عمل با قدسیت حرکت نکند عمل او قیمتی که باید را ندارد. علاوه بر همه ساز و کاری که وجود دارد، عامل عمل هم باید از در اخلاص برای قدوس کار کند تا قدسیت داشته باشد.

رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع از مقدس، حرم و حریم و ارزش‌های انقلاب اسلامی این است که خود نیز قدسی شده‌اند. چون برای خدا حرکت کرده‌اند و ماندگاری آنها به دلیل اخلاص آنها است و برای خدا از جان خود و آینده این دنیایی گذشتند و ‌آینده جاودانه را به دست آورده‌اند.

 رییسی با اشاره به این جمله امام راحل  که خطاب به سربازان و نظامیان فرمودند "وقتی با شما سربازان و افسران مواجه می‌شوم، احساس خاصی دارم"، گفت: امام با آن جایگاه خود در عرفان و شناخت خدا به عظمت سربازان اشاره می‌کند و واژه حقارت را به زبان می‌آورند و می‌گویند من با همه عظمت الهی و جایگاهم به جایگاه شما غبطه می‌خورم. در واقع امام می‌خواهد مخاطب خود را معرفی کند که جایگاه شما بالا است و به همه ما می‌خواهد معرفی کند کسی که در لباس سربازی، سرداری و افسری این نظام ظاهر شود و در جایگاه حافظ ناموس قرار می‌گیرد به قدری بالا است که من امام به حال او غبطه می‌خورم."

علی اکبر محمدی مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی دانشگاه در خصوص مراسم تجلیل از 41 پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به اختصاص تنها یک سهمیه به دانشگاه برای گرامی­داشت ایثارگران پیشکسوت دانشگاهی، و نظر به تصویب کمیته گرامی­داشت هفته دفاع مقدس دانشگاه مقرر شد که امسال از ایثارگری که بیشترین سابقه حضور را در جبهه داشته باشند تجلیل شود که بر همین اساس، همکار ایثارگر جناب آقای دکتر محمدرضا آقا ابراهیمی، استاد محترم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و ریاست اسبق دانشگاه بیرجند که قریب به 50 ماه در جبهه ­های دفاع مقدس حضور داشته­ اند به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­ های دفاع مقدس معرفی شدند تا در کنار 40 سهمیه دیگر استان مورد تکریم قرار گیرند. وی ادامه داد: بی ­تردید اینگونه برنامه ­ها تنها بخش ظاهری تجلیل از ایثارگران دروان دفاع مقدس است و بر همه ماست که درعمل ضمن تکریم این عزیزان، با روحیه جهادی و خالصانه در راه تعالی این سرزمین و پاسداشت ارزش ­ها و آرمان ­ها، ادبیات و فرهنگ پر از مهر و همدلی آن بکوشیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه به برنامه­ تجلیل از ایثارگران دانشگاه در روز 3 مهرماه هم اشاره کرد که به صورت حضوری و مجازی در سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و دانشگاه برگزار خواهد شد. در این مراسم از هشت پیشکسوت برگزیده دانشگاه تقدیر خواهد شد. سخنرانی و خاطره ­گویی ایثارگران نیز بخشی از این برنامه خواهد بود.

 

آخرین ویرایش۳۰ شهریور ۱۴۰۰