برگزاری نشست فرهنگی با عنوان مهدویت و تمدن سازی

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۴۴۸۵ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۷۸۳
برگزاری نشست فرهنگی  با عنوان مهدویت و تمدن سازی

پنجمین نشست از سلسله نشست های فرهنگی سبک زندگی حسینی با عنوان مهدویت و تمدن سازی که با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری و دفتر محترم نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند در ساعت 10:30 سه شنبه مورخ 1400/06/30 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت و مرکز تخصصی نماز به مدت 2 ساعت برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی به این نکته که تا یک جامعه احوال  خود را تغییر ندهد وضعیت آن جامعه تغییر نخواهد کرد اشاره نمودند و باید در مسیر ظهور به یک سند معتبر که مقام معظم رهبری آن را بیان کردند تکیه کنیم و همچنین باید توجه ویژه ای به ساخت یک تمدن عالی که ارکان مختلفی دارد داشته باشیم.

 فرهنگ یک جامعه متمدن در یک دوره صد ساله باید شکل بگیرد مانند فرهنگ اربعین که سابقه طولانی دارد و در طول تاریخ تمدن ها با فرهنگ های غنی  انسجام یافتند. حال تمدن مهدویت در جهان نیازمند یک فرهنگ ریشه دار میباشد و فرهنگ اسلامی توانسته در برابر غرب ، اروپا و کشور های دیگر به خوبی نمود پیدا کند.

در ادامه به این موضوع که تمدن مهدویت در جهان به یک نمونه کوچک همانند کشور خودمان نیازمند است اشاره نمودند تا به جهانیان نشان دهیم که چگونه و در چه مسیری این تمدن به خوبی شکل میگیرد و همه این ها نیازمند یک رهبر و عدالت فراگیر جهانی میباشد.

آخرین ویرایش۰۳ مهر ۱۴۰۰