دیدار صمیمانه ریاست دانشگاه با کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۵۰۵۹ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۷۹۶
دیدار صمیمانه ریاست دانشگاه با کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، دیدار صمیمانه ریاست دانشگاه با کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی، امروز سه شنبه 4 آبان ماه 1400 برگزار شد و حاضران به بیان دیدگاه ها و طرح برخی مسائل، دغدغه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.
 در ابتدای این جلسه دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی در مناسبت های مختلف پرداخت و خاطر نشان کرد که این معاونت با برگزاری کارگاه ها، نشست ها و جلسات و رویدادهای مختلف یکی از فعال ترین و پویاترین بخش های دانشگاه در دوران کرونا بوده است و آن را نتیجه تلاش و همدلی همکاران و دانشجویان فعال فرهنگی در مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست.

 در ادامه جلسه دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه نیز ضمن تشکر از حضور ارزشمند ریاست دانشگاه، مباحثی در خصوص اقدامات زیرساختی صورت گرفته در حوزه فرهنگی مطرح کرد. وی یکی از دغدغه های خود و همکاران را آماده کردن بسترهای لازم و ماندگار برای ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانست. با تغییرات سریع و پرشتاب در حوزه ارتباطات و فضای مجازی، می باید همگام با این تحولات حرکت کرد. در غیر اینصورت فعالیت های فرهنگی بخش کوچکی از مخاطبان ار خواهد داشت و بخش بزرگ دانشگاهی در دوران جدید ارتباطی به سوی دیگر برنامه های متنوع و پرمخاطب گرایش خواهند یافت و از مشارکت در برنامه های اصیل فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و اجتماعی پرهیز خواهند کرد.
مدیر فرهنگی دانشگاه در این زمینه به تهیه و تدوین طرح نمایشگاه مجازی یا فرهنگسرای مجازی دانشگاه اشاره کرد که صفر تا صد آن توسط کارگروه دانشجویی انجام شده است و امروز از آن رونمایی می شود. وی به تصویب سایت نشریات دانشجویی هم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تنوع بخشی در حوزه نشریات دانشجویی باشیم. ارائه کارنامه الکترونیک فرهنگی به دانشجویان از سال جاری، تشکیل شورای دانشجویی نشریات و برگزاری کارگاه های متناسب برای کیفیت بخشی به نشریات دانشجویی، لزوم برقراری ارتباط مناسب انجمن های علمی دانشجویی با حوزه معاونت پژوهشی برای حمایت از طرح های پژوهشی دانشجویی، لزوم ایجاد دفاتر فرهنگی در پردیس ها و دانشکده ها، تأسیس دفتر مطالعات پژوهشی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت تعامل استادان مشاور با دانشجویان فعال علمی و فرهنگی، حمایت از طرح های دانشجویی در اجرای پروژه های عمرانی و زیباسازی و مشارکت دادن دانشجویان در راستای استفاده مطلوب از ایده هایی دانشجویی، دراختیار گذاشتن یک سرور مرکزی برای نگهداری از برنامه ها و محتواهای تولید شده توسط تشکل های دانشجویی و معاونت، هدایت طرح های دانشجویی به سوی کارآفرینی و استقرار در زیست بوم نوآوری و شکوفایی دانشگاه، زیباسازی فضای بیرونی معاونت و زمینه سازی برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مؤسسات و نهادهای کشوری، تصویب و اجرای هفته فرهنگی دانشگاه در آبان ماه هر سال از برنامه هایی بود که مدیر فرهنگی به تشریح آنها پرداخت.
در ادامه این نشست صمیمی همکاران معاونت به بیان خواسته ها و مشکلات خود پرداختند.
دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه نیز در پاسخ به مطالب همکاران حوزه فرهنگی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته تاکید کرد که همچنان پیگیر درخواست همکاران حوزه فرهنگی بوده و إن شاءالله با دریافت اعتبارات لازم طرح قبلی و درخواست های فعلی به سرانجام مطلوبی خواهد رسید.

ضمناً، در پایان این نشست و با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه، از فرهنگسرای مجازی دانشگاه بیرجند نیز رو نمایی شد.
شایان ذکر است فرهنگسرای مجازی دانشگاه بیرجند با امکاناتی از قبیل برگزاری کارگاه های مختلف، همایش های علمی، جشنواره ها، برگزاری تئاتر، برگزاری موسیقی زنده، فروشگاه و مراسم آئینی و مذهبی در طول 4 ماه زمان مداوم توسط انجمن علمی کامپیوتر برنامه نویسی شد. از قابلیت های منحصر به فرد فرهنگسرای دانشگاه بیرجند دینامیک بودن طرح ها و فضای فرهنگسرا، جامع بودن برای تمامی فعالیت های دانشگاهی، آرشیو تمام جشنواره ها و فعالیت های پیشین و اجرای چند برنامه با هم می باشد. این فرهنگسرا با امکانات فوق برای اولین بار در کشور رونمایی شد. پیش از این تنها نمایشگاه دانشگاهی موجود نمایشگاه وزارت  متبوع بوده است که به مراتب این فرهنگسرای دانشگاه از نمونه یاد شده بهتر و دارای قابلیت های فراوانی است. ریاست محترم دانشگاه ضمن تقدیر از این اقدام شایسته و بایسته، از آمادگی دانشگاه برای انعقاد قرارداد با دانشجویان و شرکت مجری برای ارائه نمایشگاه مجازی مرکز موزه و اسناد و مفاخر دانشگاه خبر داد.
از آقای اله رسانی، ثانی قالهر و شرکت دانشجویار و تیم دانشجویی فعال در این زمینه، صمیمانه تشکر می شود که با وقت و انرژی زیاد توانستند این دستاورد مهم را طراحی و اجرایی سازند.

آخرین ویرایش۰۴ آبان ۱۴۰۰