مراسم گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب به همراه تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب دانشگاه برگزار شد

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۰۶:۰۶ کد : ۲۸۳۱۹ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۴۷۳

مراسم گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب به همراه تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب دانشگاه در روز سه شنبه 19 تیر 1403 در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه برگزار شد.

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مراسم گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب در روز سه شنبه 19 تیر 1403 بعد از نماز ظهر در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و نمازگزاران دانشگاه برگزار شد دکتر حسین فرزانه پور، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بزرگداشت مقام شهدای واقعۀ مسجد گوهرشاد در سال 1314 به دست عوامل رژیم سفاک رضاخانی و گرامیداشت روز عفاف و حجاب، به شرح چگونگی وقوع این حادثه پرداخت. ایشان با اشاره به نظرات صاحب نظران، یکی از عوامل ظهور انقلاب اسلامی سال 1357 را تحریک معتقدات دینی مردم توسط رژیم پهلوی دانستند و واقعه مسجد گوهرشاد را از اولین وقایع زمینه ساز ظهور انقلاب اسلامی برشمردند.

در ادامه این مراسم، از دو نفر از فعالان حوزه عفاف و حجاب دانشگاه، سرکار خانم دکتر خیرالهی از اعضای هیئت دانشگاه و سرکار خانم ماسنانی از یاوران علمی توسط مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تقدیر شد.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۳